سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش مالياتهاي مردم در پرتغال

مالياتهاي مردم در پرتغال به شدت افزايش يافت به رکورد جديدي رسيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سي سي تي وي ؛‌ گزارش جولي شاير از ليسبون درباره تظاهرات بزرگ مردمي عليه افزايش مالياتهاي مردم در پرتغال گفت هزاران نفر به خيابانهاي پايتخت اين کشور ريختند. پارلمان اروپا افزايش شديد مالياتها را در بودجه سال 2013 اين کشور به تصويب رساند تا دولت پرتغال بتواند به مفاد توافقنامه با اتحاديه اروپا براي بازپرداخت وام هاي هفتاد و هشت ميليارد دلاري براي کمک به اقتصاد اين کشور پايبند بماند.

اعتراضات مردمي عليه بزرگترين افزايش ماليات ها در تاريخ پرتغال شدت گرفته است. اين در حالي است که دولت و پارلمان پرتغال تلاش دارند با اِعمال سياستهاي رياضتي، کسري بودجه اين کشور را کاهش دهند. پائولو پرتاس خطاب به گروه سه گانه اتحاديه اروپا، بانک مرکزي اروپا و صندوق بين المللي پول بر خطر بي ثباتي سياسي در کشورهاي منطقه يورو، به خصوص پرتغال، تأکيد کرد.

بسياري از کارشناسان اقتصادي درخصوص تأثيرات منفي اجتماعي و سياسيِ سياستهاي شديد رياضتي بر شهروندان پرتغالي هشدار مي دهند. تياگو کايادو گوئريرو، وکيل امور مالي گفت، بودجه تصويب شده در پرتغال آنقدر نامعقول است که مي توان آنرا در دادگاه به چالش کشاند. وي افزود، اين بودجه به جاي کمک به حل مشکلات اقتصادي پرتغال، منابع توليد ثروت را در اين کشور نابود خواهد کرد. مصادره دارايي هاي مردم توسط دولت که در اين لايحه گنجانده شده، مغاير با قانون اساسي پرتغال است و لذا در اين خصوص مي توان به دادگاه شکايت رسمي کرد.

ريکاردو سانتوز، شهروند بيکار پرتغالي گفت، اوضاع اقتصادي کشور در حال وخيم تر شدن است. هيچ شغلي پيدا نمي شود و پول نيست در رگ هاي اقتصاد کشور در جريان نيست، و لذا شرايط بدي حاکم شده است.

برچسب ها: پرتغال ، مردم ، مالیات ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.