کشور مجارستان قصد دارد با جذب سرمایه گذاران خارجی، این کشور را از بحران اقتصادی خارج کند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی، کشور مجارستان در پی طرحی سعی دارد ثروتمندانی را که توانایی سرمایه گذاری 250 هزار یورویی در اقتصاد این کشور دارند، جذب کند و تابعیت این کشور را به آنها بدهد.

دولت، گذرنامه مجارستان را در اختیار این سرمایه گذاران قرار می دهد تا پس از مهاجرت به این کشور اوراق دولتی را خریداری کنند و با داشتن تابعیت جدید، در حوزه اتحادیه اروپا مشغول بکار شوند.

قانون گذارانی که این طرح را به تصویب رساندند، بیان کردند: هدف از این طرح ایجاد موسسه ای برای ثروتمندان خارجی و جذب سرمایه های آنها است.

دکتر هلن ساموئلی درباره این طرح گفت: سوالات زیادی در رابطه با این عملکرد، به خصوص دادن تابعیت جدید به افراد خارجی وجود دارد و اینکه چگونه قرار است اوراق دولتی به آنها واگذاری شود. به نظر می رسد هدف از این اقدام جذب ثروتمندان آسیایی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مشکل دیگری که به نظر می رسد، این است که افزایش مالیات در اتحادیه اروپا از معضلات اساسی مردم و شرکت ها است و چگونه ممکن است سرمایه گذاران ریسک کنند و حاضر به فعالیت اقتصادی در این کشور شوند.

پیش از این موسسه مودیز اعلام کرده بود که مجارستان چندین میلیارد یورو بدهی دارد که معادل 78 درصد بازده اقتصادی این کشور است و در بخش مرکزی و شرقی اروپا به عنوان بدهکار ترین کشور شناخته شده است.

بوداپست، پایتخت مجارستان، از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا نیز درخواست کمک کرده ولی احتمال پرداخت وام بسیار کم است.

 

برچسب ها: مجارستان ، سرمایه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار