سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزيره:

خشونتها عليه مسلمانان ميانمار همچنان ادامه دارد

گزارش منابع آگاه از تداوم خشونتها علیه مسلمانان میانمار در میان سکوت مجامع بیت المللی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد: روز به روز اردوگاه آوارگان که در شهر ستوه پایتخت استان آراکان قرار دارد از اقلیت مسلمانان روهینگیا پرتر می شود این افراد از ترس اقدام های خشونت بار بوداییان به این اردوگاه ها پناه آورده اند.

یک زن مسلمان روهینگیا گفت: از ماه ژوئن که درگیری ها آغاز شد و بودایی ها ما را تهدید کردند ما با ترس و لرز در استان آراکان زندگی می کردیم و حتی از نماز نیز محروم بودیم.

بحران استان آراکان بر همگان تاثیر عمیقی گذاشته است. آوارگان بیشتری روزانه وارد اردوگاه های آوارگان می شوند و دید بودایی ها به مسلمانان نیز تغییر نمی کند و آن ها را مهاجران بنگلادشی حساب می کنند. اغلب این افراد که تعداد آن ها صدهزار تن است خانه های خود را در یک آتش سوزی از پیش برنامه ریزی شده از دست دادند بودایی ها با این اقدام به دنبال بیرون راندن مسلمانان از کشور میانمار بودند.

یک مسلمان میانماری گفت: نیروهای امنیتی قبل از وقوع درگیری ها در محل حادثه حضور داشتند اما پیش از حمله بودایی ها به ما منطقه را درک کردند و پس از آنکه کار از کار گذشته بود به منطقه بازگشتند.

در درمانگاه استان راخین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مهاجمان بودایی از سلاح گرم استفاده کرده اند. بودایی ها یکی از مسلمانان راهینگیا را هدف گلوله قرار داده و گلوله به سر این شخص اصابت کرده است.

برخی از بودایی ها در برابر دوربین مدعی می شوند که مسلمانان آغازگر درگیری بوده اند اما واقعیت حاکی از چیز دیگری است چرا که بودایی ها آزادی جابجایی و نقل و انتقال دارند اما مسلمانان این آزادی را ندارند.
برچسب ها: خشونت ، مسلمانان ، میانمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.