گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در میانمار روز چهارشنبه توقف خشونت های قومی مرگبار در این کشور را خواستار شد و به میانمار هشدار داد از این درگیری ها به عنوان بهانه ای برای اخراج اقلیت مسلمان روهینگیا از این کشور استفاده نکند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ جدیدترین آمارها نشان می دهد در درگیری ده روز گذشته بین بودایی ها و مسلمانان روهینگیا در استان راخین در غرب میانمار حدود هشتاد و نه نفر کشته شده اند .

توماس اوجه آ کوئینتانا گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در میانمار و کارشناسان مستقل در مسائل اقلیت ها و آوارگان داخلی این کشور در بیانیه ای مشترک اعلام کردند : وضع کنونی در میانمار نباید به فرصتی برای اخراج دائم یک جمعیت ناخواسته از این کشور تبدیل شود .

در این بیانیه مشترک همچنین درمورد اظهارات مطرح شده ازسوی مقامات دولتی میانمار و دیگران مبنی بر اینکه مسلمانان روهینگیا مهاجران غیرقانونی و افراد فاقد تابعیت هستند به شدت ابراز نگرانی شده است .

کوئینتانا گفت اگر این کشور بخواهد در روند انتقال دموکراتیک موفق باشد باید در چالش هایی که پیش روی حقوق بشر وجود دارد فائق آید .

وی هفته گذشته نیز گفته بود دولت میانمار در تصمیم گیری های مهم به منظور یافتن راهی برای کاهش تنش ها در مناطق ناآرام این کشور تعلل می کند.

کوئینتانا تصریح کرد : دولت جدید میانمار در اجرای اصلاحات دموکراتیک پیشرفت قابل توجهی داشته است . اما ما شاهد بوده ایم که آنها برای حل واقعی بحران کنونی در میانمار تصمیماتی مناسب را نگرفته اند .

وی با بیان اینکه دولت باید راهی را برای پایان دادن به اقدامات تبعیض آمیز علیه مسلمانان روهینگیا پیدا کند گفت : من معتقدم دولت باید به علل این تنش و درگیری بین بودائی ها و جوامع مسلمان در میانمار بپردازد .

ریتا ایزاک کارشناس مستقل سازمان ملل متحد در امور اقلیت ها نیز گفت روهینگیا اقلیتی است که براساس استانداردهای بین المللی حقوق اقلیت ها باید با آنها رفتار شود .

وی افزود دولت میانمار باید اقدامات لازم را در زمینه اجرای قوانین مربوط به این مسئله انجام دهد .
برچسب ها: مسلمانان ، میانمار ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار