سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون عمران اعلام کرد:

جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب، گامی موثر در راستای تحقق شعار سال

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت:مادر بخش بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب به مرحله‌ای رسیده‌ایم که احتیاجی به واردات تکنولوژی نداریم واین جشنواره می‌تواند آخرین دستاوردهای شرکت‌های داخلی را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مهرداد لاهوتی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت توجه به موضوع بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب کشور به عنوان یک موضوع کارشناسی گفت: اگرچه بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب کشور در 30 سال اخیر به لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشته است، اما کماکان در بخش فاضلاب احتیاج به هم‌اندیشی و استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی احساس می‌شود و کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

مهرداد لاهوتی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب کشور گفت:ما در بخش بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب به مرحله‌ای رسیده‌ایم که احتیاجی به واردات تکنولوژی نداریم و این جشنواره می‌تواند آخرین دستاوردهای شرکت‌های داخلی را به نمایش بگذارد.

وی تاکید کرد:اين جشنواره بستر مناسبي است تا آخرین وضعیت بهره‌برداری در آب و فاضلاب کشور به نمایش گذاشته شود تا پتانسیل‌هایی که در آنها ورود بخش خصوصی لازم است معرفی شود.

لاهوتی ادامه داد : این جشنواره فرصتی است تا خیلی از فعالان بخش خصوصی که توان علمی و اجرایی دارند به دولت بپیوندند و راهکارهای جدید اندیشیده شود؛ چرا که در فضاهایی مثل جشنواره است که می‌شود به راهکارهای جدید رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: جشنواره ها و نمایشگاه‌ها فرصت های خوبی برای استعدادیابی هستند تا بتوان گام‌های مهم‌تری در مسیر تحقق برنامه‌های چشم انداز توسعه در بخش زیر ساخت‌های و آب و فاضلاب برداریم و همچنین این جشنواره گام مهمی در جهت، تحقق شعار حمایت از کار و سرمایه ایرانی محسوب می‌شود.

وی تصريح کرد: در حال حاضر آمار در بخش آب آشامیدنی از کمیت خوبی برخوردار است به گونه‌اي كه در روستاها تا 70درصد و در شهرها بیش از 98 درصد پوشش دهی مناسب وجود دارد و باید بر روی بحث کیفیت کار کرد.

وی ادامه داد:در بخش بهره‌برداری از فاضلاب ها نگرانی‌هایی وجود دارد که لازمه آن این است که منابع و پتانسیل‌های بخش خصوصی به یاری این بخش بیاید.

گفتني است: نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندي‌هاي بهره‌برداري در صنعت آب و فاضلاب كشور 21 تا 24 آبان ماه با حضور بيش از 100 شركت خصوصي و دولتي در تهران برگزار می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.