سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لزوم پيگيري سلامت کودکان کار/ ايجاد كارت هوشمند سلامت براي کودکان کار

دبير کميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وضعيت نابسامان کودکان کار گفت: اين مسئله هنوز در کميسيون مطرح نشده اما اگر طرح شود بايد مسائل را کارشناسانه ارزيابي کنيم.

احمد آريايي‌نژاد نماينده همدان و ملاير در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه کودکان کار معمولا تحت نظارت خانواده‌ها نيستند، افزود: در نسل قديم کودکان از کار سبک شروع مي‌کردند تا مسئوليت پدر و مادرها را عهده‌دار شوند، امروزه هم مي‌توانيم يک چنين مسئله‌اي را بواسطه آموزش حرفه و پيشه داشته باشيم اما بايد لطافت‌ها و ظرافت‌ها هم در اين ميان رعايت شود.
 
وي در ادامه تصريح کرد: با توجه به شرايط کودکان کار و بي‌توجهي نبست به سلامت آنها روز به روز سطح سلامت در بين اين قشر ضعيف جامعه در حال کاهش بوده و خطر ابتلاي آنها به بيماري‌هاي خطرناک درحال افزايش است.
 
آريايي نژاد خاطرنشان کرد: ما پيگير اجرايي‌شدن طرحي هستيم که در برنامه 5 ساله هم در نظر گرفته شده نه تنها براي کودکان کار بلکه براي تمام افراد جامعه و آن هم کارت هوشمند سلامت است که اطلاعات سلامت و بهداشت فرد اعم از سابقه بيماري، واکسيناسيون و هر مسئله‌اي که با سلامت فرد مرتبط  باشد به صورت کاملا محرمانه ثبت شده و فقط خود شخص و پزشک مي‌تواند به آنها دسترسي داشته باشد.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: کودکان ، کار ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.