عضو كميسيون بهداشت و درمان گفت: موانع اجرايي قانون بيمه‌هاي اجتماعي كارگران ساختماني و نحوه مجازات متخلفان در جلسه عصر اعضاي اين كميسيون مورد بررسي قرار گرفت.

احمد آريايي نژاد نماينده مردم ملاير در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: اعضاي كميسيون بهداشت و درمان در نشست امروز به بررسي و رفع موانع اجرايي قانون بيمه‌هاي اجتماعي كارگران ساختماني و نحوه مجازات متخلفان پرداختند.

وي افزود: براي اين بيمه‌ها زمان و سقفي مشخص نشده است، بنابراين بايد در بودجه تدابيري براي اين موضوع انديشيده شود و مستحقين به حق خود برسند.

نماينده مردم ملاير در مجلس اظهار داشت:‌ افرادي به صورت غيرواقعي بيمه هستند، پس بايد تدابيري صورت گيرد تا افراد حقيقي و حقوقي كه در سمتي مشغول هستند، مشمول قانون بيمه شوند.

عضو كميسيون بهداشت و درمان در ادامه با بيان اينكه در اين باره بايد تدابير قانوني صورت گيرد و با حداقل آسيب به اجرا برسد، بيان كرد:‌ بايد در بيمه‌ها شاخص‌ها مشخص شود تا منجر به آسيب دولت و بيمه‌ها نشود.

وي با اشاره به اينكه ‌حضور رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي در جلسه امروز براي ارائه گزارشي درباره برنامه‌هاي آتي بخش خصوصي مرتبط با مسائل بهداشتي درماني و صنايع غذايي خاطرنشان کرد: بايد نظارت دولت و وزارت بهداشت و درمان در مسائل غذا كاهش نيابد.

عضو كميسيون بهداشت و درمان با اشاره به اينكه اعضاي اين كميسيون با تأسيس سازمان غذا موافق نيستند، افزود:‌ اگر عملکرد اينگونه سازمان‌ها منجر به تذكر شود مطلوب به نظر مي‌آيد ولي اگر وظايف مجموعه‌اي كم و ناقص شود جاي نگراني و كار كارشناسي دارد.

آريايي‌نژاد با اشاره به اينكه سازمان غذا و دارو در بسياري از كشورهاي دنيا به صورت منفك و مجزا هستند، گفت:‌ به نظر مي‌رسد ما در هماهنگي، نياز به نظارت بيشتري داريم.

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: آریایی ، نماینده ، ملایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار