سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيد افقهي در گفتگو با باشگاه خبرنگارن:

شوراي امنيت در سوريه آرامش برقرار کند

يک کارشناس مسائل خاورميانه گفت: شوراي امنيت بايد با صدور قطعنامه‌هايي الزام‌آور در صدد کنترل بحران سوريه برآمده و فضاي متشنج اين کشور را به آرامش برساند.

سيدهادي سيدافقهي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره  تلاش‌ نماينده ويژه سازمان ملل در حل بحران سوريه، گفت: اخضرابراهيمي با تلاش‌هاي  خود درصدد برقراري آرامش و امنيت در سوريه بوده و طي سفرهايي که به فرانسه، روسيه، چين داشته؛ اعلام کرده است که از هيچ تلاشي براي حل مسالمت‌آميز بحران سوريه فروگذار نخواهد کرد.

وي با اشاره به نقض آتش‌بس از سوي گروه‌هاي تروريستي و برخي کشورهاي مرتجع عربي از جمله قطر و عربستان سعودي، افزود: ترکيه برخلاف مواضع افراط‌گرايانه پيشين خود، اين بار با موضع‌گيري عقلاني در برابر سوريه اصول آتش‌بس را رعايت کرده و در پي تلاش براي تبادل نظر با سوريه است.

سيدافقهي ادامه داد: توافق براي آتش بس چندروزه در سوريه تجربه‌ خوبي براي سنجيدن موقعيت گروه‌هاي مسلح، گروه‌هاي سياسي مخالف داخلي، کشورهاي منطقه و غرب  و در رأس آن آمريکا و رژيم صهيونيستي، بود.

وي با بيان اينکه گروه‌هاي مسلح دچار فقدان يکپارچگي و عدم وحدت هستند، افزود: برخي از طرف‌هاي بحران تنها حاضر به پذيرش آتش‌بس به صورت لفظي بوده اما در عمل شاهد درهم شکستن آتش‌بس از سوي آن‌ها بوديم.

اين کارشناس مسائل خاورميانه در پايان با تأکيد بر اينکه شوراي امنيت بايد با صدور قطعنامه‌هايي الزام‌آور در صدد کنترل بحران سوريه برآمده و فضاي متشنج  اين کشور را به آرامش برساند، خاطرنشان كرد: مجامع بين‌المللي بايد با فشار بر کشورهاي حامي تروريست‌هاي سوريه، آن‌ها را از ادامه حمايت و تأمين تسليحات بازداشته و فضا را براي گفتگوي سياسي ميان گروه‌هاي داخلي موافق و مخالف سوريه آماده کنند.

انتهاي پيام/ پ3
برچسب ها: سوریه ، اخضر ، آتش بس ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.