سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورس، امن ترين بازار براي سرمايه گذاري

بورس بهترين مکان براي جذب نقدينگي و امن ترين بازار براي سرمايه گذاري است.

کيوان شيخي کارشناس ارشد بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه رکوردشکني هاي پي در پي و روند روبه رشد شاخص بورس اوراق بهادار از اول سال 91 بيش از 20 درصد بوده گفت: عوامل و پارامترهاي گوناگوني را در ثبت اين رکوردها دخيل هستند که تاثيرگذارترين آنها افزايش در سودهاي پيش بيني شده EPS شرکت ها است به صورتي که اين پيش بيني ها از مرز 253 هزار ميليارد ريال گذشته است و بيش از 23 درصد رشد نسبت به ابتداي سال را نشان مي دهد.

شيخي گفت: همچنين بايد توجه کرد که بورس اوراق بهادار بهترين مکان براي کنترل نقدينگي جامعه است که هيچگونه آثار مخرب اقتصادي نداشته و سرمايه گذاري در اين بازار حمايت از توليد ملي است.

وي ادامه داد: جذب نقدينگي در اين بازار باعث سوق دادن نقدينگي جامعه به سمت توليد و سدي است در مقابل بازارهايي که بيشتر براساس اخبار و شايعات تاييد نشده به اقتصاد ملي ضربه وارد مي کنند.

شيخي خاطرنشان کرد: رکوردشکني شاخص بورس 20 درصد افزايش را نشان مي دهد که 9 درصد آن مربوط به تغييرات قيمت سهام شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار بوده و 11 درصد ديگر آن ناشي از تقسيم سود شرکت ها است که اين ميزان رشد در شاخص بسيار کمتر از نرخ رسمي تورم اعلامي توسط بانک مرکزي است.

بنابراين افزايش در شاخص طي روزهاي گذشته روند طبيعي داشته و انتظار رشد در روزهاي آينده دور از انتظار نيست./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.