سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین مسابقه تلویزیونی به زبان اردو، در شبکه سحر تولید شد

برای نخستین بار یک مسابقه تلویزیونی با حضور خانواده های اردو زبان مقیم ایران در شبکه جهانی سحر تولید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه سحر، این برنامه با عنوان اولیه "همسران"، در 26 قسمت 45 دقیقه ای به تهیه کنندگی عبدالصاحب امیری و کارگردانی محسن احمدی با عنوان اردوی "ایک ساتها" مقابل دوربین رفته است.
امیری با اشاره به اینکه پیش تولید این مجموعه از مهر ماه سال گذشته آغاز شده است، گفت: مرحله پیش تولید این برنامه به دلیل وجود تعداد اندک اردوزبانان ساکن ایران بسیار سخت بود و زمان زیادی به طول انجامید و ما در نهایت موفق شدیم حدود 300 نفر اردوزبان را در ایران جهت حضور در این مسابقه تلویزیونی شناسایی کنیم که پس از آن با توجه به تست های مختلفی که گرفته شد، بیش از 100 شرکت کننده اصلی برای حضور در مسابقه انتخاب شدند.
وی در ادامه به تولید این برنامه در شهر قم اشاره کرد و افزود: تولید مسابقه "با هم باشیم" از نیمه مهر ماه به مدت دو هفته در استودیویی در شهر قم انجام شد و هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد که اوایل آذرماه تحویل سیمای اردوی شبکه جهانی سحر خواهد شد.
امیری همچنین به حضور 54 زوج و خواهر و برادر در این مجموعه اشاره و اظهار کرد: این برنامه دارای چهار آیتم اصلی شامل "اطلاعات عمومی"، "شناخت اعضای خانواده و همسران از خصوصیات اخلاقی یکدیگر"، "تشخیص دستپخت و دست ساخته های زنان از سوی اعضای خانواده شان" و "تیراندازی" است که طی آن، همسران و اعضای خانواده شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر پیدا می کنند و با خصوصیات هم آشنا می شوند.
تهیه کننده مسابقه تلویزیونی "با هم باشیم" از برگزاری دو مسابقه نهایی در 26 برنامه تولید شده خبر داد و گفت: در هر قسمت از برنامه، سه خانواده شامل سه زوج یا خواهر و برادر با یکدیگر به رقابت می پردازند و پس از هر 13 برنامه یک بخش نهایی برگزار می شود که برندگان این دو مسابقه نهایی برندگان اول این مسابقه محسوب می شوند و جایزه نقدی برتر را دریافت می کنند. ضمن اینکه همه شرکت کنندگان و حتی تماشاگران در استودیو نیز جوایزی دریافت می کنند.
امیری که تولید مسابقه های مختلفی از جمله: گام به گام، با قرآن باشیم، ستاره ها، هد هد، سفر قرآنی، صد و شصت، راه قرآن و هفت در هفت در شبکه های سیما را در کارنامه خود دارد، تولید این مجموعه را با توجه به ویژگی های خاص آن جزو افتخارات خود برشمرد و گفت: این مسابقه در 3 دکور مستقل که ساخت و نصب آنها بیش از دو ماه و نیم زمان برده است و با 7 دوربین تصویربرداری شد و با توجه به اینکه به زبان اردو تهیه می شد و همه شرکت کنندگان نیز باید از میان اردو زبان های هندی و پاکستانی در تهران و قم انتخاب می شدند، با دشواری های بسیاری رو به رو بود، اما با شناسایی گسترده ای که انجام شد و تست های گوناگونی که گرفته شد، موفق شدیم اتفاقی را که به نظر بسیاری، دور از ذهن بود محقق کنیم و خانواده های اردوزبان را در برنامه ای مفرح و مسابقه ای گرد هم جمع کنیم که در نوع خود در سیمای اردوی شبکه سحر بی سابقه بود.
امیری در پایان با اشاره به اینکه برخی عوامل تهیه و تولید این برنامه از جمله منشی صحنه و تدوینگر اردوزبان هستند، گفت: حمیدرضا رضوی و خیرالنساء حسنی اجرای مسابقه "همسران" را بر عهده داشته اند. همچنین محمد ثانی (مدیر تولید)، علیرضا صادقی، محمود شفیعی و جلال رحیمی (تصویربردار)، محمدرضا میرکمالی (صدابردار)، سجاد شکیل (تدوینگر)، کریم قریشی (مدیر تدارکات)، محمد باقر کاظمی (منشی صحنه) و ناهید رسولی (طراح و سازنده دکور) دیگر عوامل تولید این برنامه هستند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.