سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعفرزاده در تذکر قانون اساسی مطرح كرد

لزوم پیگرد قانونی و تحقيق و تفحص از سازمان اوقاف به دلیل ابهام‌زایی در اذهان عمومی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با استناد به قانون اساسی گفت: از سازمان امور اوقاف و خیریه به دلیل ابهام‌زایی در اذهان عمومی تحقیق و تفحص انجام خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛  غلامعلی جعفرزاده در صحن علنی امروز (چهارشنبه 3آبانماه) مجلس با استناد به ماده 167 آیین‌نامه داخلی مجلس و اصل 85 قانون اساسی و با انتقاد از واکنش رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بعد از آن‌که ابهاماتی نسبت به این سازمان در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد، افزود: بنده حق خود می‌دانم که از طریق مراجع قانونی نسبت به استفاده از عبارات توهین‌آمیز و تهمت‌های وارد شده به بنده از رییس سازمان اوقاف و امور خیریه شکایت کنم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل ابهاماتی که مردم نسبت به نوع هزینه‌کرد نذورات و خیرات خود در امامزادگان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه دارند، از طریق کمیسیون اصل 90 و سازمان بازرسی نظارت‌های لازم انجام خواهد شد و در همین رابطه برای پاسخگویی به ابهامات مردم تحقیق و تفحص انجام می‌شود.

جعفر زاده همچنین در مخالفت با طرح یک فوریتی تعیین تکلیف قراردادهای تأمین نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی تأکید کرد: ما با این قانون مخالف هستیم چرا که نباید همه مسائل را از حیث بودجه و اعتبارات نگاه بکنیم و این طرح مخالف تلاش ما در ایجاد دولتی لاغر و چابک است.

وی گفت: چند سال پیش دولت اقدامی در این زمینه انجام داد که به صورت دستورالعمل بدون کارشناسی به دستگاه ها و ارگان ها ابلاغ شد که باعث اخراج بسیاری از نیروها از شرکت ها یا عدم پذیرش نیروی جدید در دستگاه ها و شرکت ها شد که این امر بر آمار بیکاری افزود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح های مجلس باید به پیشرفت و توسعه کشور کمک کند و به افزایش بهره وری نیروهای کار بیافزاید گفت: این طرح برخلاف قانون پنجم توسعه و مانع از پیشرفت توسعه کشور است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در قوانین به دنبال کاهش تصدی گری دولت هستیم و نه اینکه دولت آستین بالا زده و دست خود را در هر دیگی فرو برد بلکه دولت باید تنها ناظر و هدایتگر باشد و نه اینکه زمانی که نتواند مجموعه های اقماری خود را کنترل کند به دنبال طرح های جدید باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، اوقاف ، تفحص ، پیگرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.