عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تبصره طرح معافیت خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت عوارض و انشعابات شهرداری مغایر با اصل ۷۵ بوده و برای دولت هزینه‌بر است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، احمد توکلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه سوم آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با بیان اینکه  تبصره طرح معافیت خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت عوارض مغایر با اصل ۷۵ است، گفت: بر اساس این تبصره ما دولت را ملزم می‌کنیم که هرجا که خیرین مدرسه‌ساز با آموزش و پرورش توافق کردند تا مدرسه بسازند یک سری اقدامات را انجام دهد که این پیشنهاد هزینه‌بر است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: به طور مثال در یک منطقه سردسیر که مدرسه‌ای ساخته می‌شود دولت مکلف است که حتی با وجود فاصله زیاد به آن مدرسه گاز‌رسانی کند که این برای دولت هزینه‌بر است.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار توکلی گفت: اگر مقصود این چیزی بود که شما گفتید این تبصره هزینه مالی دارد و دارای اشکال است. بر همین اساس اخطار شما را وارد می‌دانم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بحث این است که تبصره مورد بحث یک بار مالی بر دوش دولت گذاشته که منبع آن در نظر گرفته نشده است و لذا مخالف اصل ۷۵ قانون اساسی است و مورد بحث است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لاریجانی اخطار توکلی را به رای مجلس گذاشت اما نمایندگان مجلس با 109 رای موافق، 38 رای مخالف و 23 رای ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در مجلس این اخطار را وارد ندانستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، دولت ، خیرین ، معافیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.