مسعود اطيابي تهيه كننده فيلم سينمايي "اختاپوس" در گفتگو با خبرنگار
حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: اكران فيلم سينمايي "اختاپوس" در نوبت قبلي و در ايام نوروز اين فيلم را به فروش ميلياردي همانند "كلاه قرمزي و بچه ننه" ميرساند اما با وجود تمام تلاشهاي ما در اين زمينه با نمايش آن موافقت نشد.
وي ادامه داد: اكران همزمان چند فيلم با يك ژانر يكسان به فروش همه آن فيلمها ضربه ميزند اما اعتراض كردن در اين زمينه راه به جايي نميبرد زيرا اعتراض به اكران فيلمها و حواشي آن به نوعي دشمني و كينه محسوب ميشود و همين امر با ايجاد لجبازي، ضربه خوردن به فيلم را به همراه دارد.
تهيه كننده فيلم سينمايي "اختاپوس" عنوان كرد: تغيير نام اين فيلم از آهوي پيشوني سفيد به اختاپوس كار نادرستي بود زيرا نام اختاپوس براي كودكان جذاب نيست، اما با وجود اتفاقات رخ داده و اكران شدن در وضعيت نامناسب فروش راضي كننده بود و در هفتههاي آتي نيز مخاطبان بيشتري از فيلم به طور حتم استقبال خواهند كرد.
وي در ادامه در خصوص اين فيلم اظهار داشت: من تمام سعي خود را در اين زمينه براي دوري جستن از كم كاري و كم فروشي به عنوان يك تهيه كننده كردم و اين فيلم نيز در تاريخ سينماي ايران در ژانر كودك پر هزينهترين فيلم محسوب ميشود.
وي افزود: هدف من از ساخت اين فيلم سينمايي سودآوري صرف نبود و هم اكنون نيز يك نفره همه ضررهاي مالي آن را به جان ميخرم و تا به حال از طرف مسئولان و دولت حمايت نشدم و فقط تلويزيون در اين زمينه با پخش تيزرهاي تبليغاتي از اختاپوس حمايت كرد.
تهيه كننده اختاپوس تصريح كرد: اختاپوس به دليل داشتن پيام براي خانوادهها يك فيلم ارزشمند محسوب ميشود و به عنوان يك فيلم ارزشي نيز بحث تحكيم خانواده و اهميت دادن به آن را مطرح ميسازد و از لحاظ ساختار و جلوههاي بصري فراوان نيز ويژه است.
اطيابي خاطرنشان كرد: فيلم سينمايي اختاپوس با فراهم آوردن لحظاتي شاد براي كودكان به طور حتم آنها را سرگرم خواهد كرد و نزديك به يك ميليارد تومان نيز براي اين فيلم هزينه شده است./ي2