7200 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در محكوميت اقدام كشورهاي اروپايي در تحريم شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما جمهوري اسلامي ايران بيانيه‌اي را منتشر كردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، هفت هزار و 200 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ضمن محكوميت اقدام اخير كشورهاي اروپايي در تحريم شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما جمهوري اسلامي ايران بيانيه‌اي را منتشر كرد.
 
متن بيانيه بدين شرح است:
 
كشورهای اروپایی مدعی آزادی­ جریان آزاد اطلاعات و حق آزادی بیان، در دور جدید تحریم­های یک­جانبه خود شبکه­های برون­مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در رأس آنها شبکه‌های «العالم» و «پرسی تی وی» قرار دارند برخلاف تمام موازین حقوقی و بین­المللی از روی ماهواره­ «هاتبرد» حذف کردند. بدون هیچ­گونه تردیدی این اقدام انفعالی دولت­های غربی که با همراهی دول مرتجع عربی توأمان است از یک سو ناشی از عمق کینه و عداوت آنها با جمهوری اسلامی ایران است و از سوی دیگر آنها نگران آگاهی شهروندان خود از واقعیت­های روندها و رویدادهای عرصه منطقه­ای و بین­المللی هستند  . 

دولت‌هاي اروپایی در طول دهه‌های اخیر با راه­اندازی اختاپوس رسانه­ای و بهره­گیری از قدرت سیاسی و نظامی خود تلاش كرده‌اند تا جریان اطلاعات را در راستای منافع مادی و حیات سیاسی خود در عرصه بین­المللی هماهنگ کنند.

آنها در طول سالیان متمادی با دیکتاتوری خبری، اذهان عمومی جهان را به انحراف ­کشیده تا در پرتو آن، همچنان به غارت منابع استراتژیک دیگر ملت­ها و تحمیل اراده سیاسی خود بر دیگر کشورها استمرار بخشند. اما اینک که خود را در مقابل شبکه­های قدرتمند خبری واقع گوی جمهوری اسلامی مشاهده می­کنند، به جای یک رقابت سالم، به قطع ارتباط این شبکه­ها با شهروندان خود روی آورده­اند. به راستی غرب و مجامع عرب از چه واهمه دارند؟ چرا آنها تلاش می­کنند واقعیت­های تحولات بین­المللی به شهروندانشان منعکس نشود؟

آنها که در شرایط فعلی با بیش از 1000 شبکه که بیشتر آنها دارای محتوای ضداخلاقی، مستهجن، ضدانسانی و ضد فرهنگ بشری و ارزش­های دینی است در فضای جمهوری اسلامی ایران فعال هستند چرا از ارتباط چند شبکه رسانه ای ایران با افکار عمومی جهان واهمه دارند؟

اقدام کشورهای غربی که با همراهی و پشتیبانی برخی از دول در مرتجع و دیکتاتور برخی از کشورهای عربی انجام می­گیرد گویای این نکته مهم و کلیدی است که شبکه­های برون­مرزی العالم، پرس تی وی، سحر، قدس و ... جمهوری اسلامی ایران سیاست­ها و هدف­های راهبردی آنها را در میان افکار عمومی به چالش کشانده و دروغگویی و ریاکاری رسانه­های خبری آنها را افشا نموده است. آنچه مسلم است این است که در پیچ تاریخی تحولات منطقه و در حوزه بیداری اسلامی غرب آسیا، شمال آفریقا و ناحیه خلیج­فارس جبهه دیکتاتوری رسانه­های غربی و عربی در مصاف با جبهه رسانه­های آزاد جمهوری اسلامی ایران تاب مقاومت نیاورده و به جای ادامه نبرد با بهره­گیری از دیگر امکانات به قطع ارتباط شبکه­های خبری ایران با افکار عمومی جهان روی  آورده‌اند.

مشکل دیکتاتوری خبری دول غربی و عربی این است که شبکه­های رسانه­ای ایرانی در قلب حوادث حضور دارند و واقعیت­ها را منعکس می­کنند. آنها از اینکه واقعیت­های مربوط به تحولات سوریه و بحرین و دیگر مناطق جهان به افکار عمومی جهان مخابره می­شوند عصبانی هستند و آن را مغایر منافع راهبردی حیات سیاسی و استمرار هژمونی نظامی و امنیتی خود می­دانند.

با توجه به آنچه بیان شد تأکید می­شود:

1ـ اقدام دول غربی اروپایی در قطع ارتباط شبکه­های ایرانی با جامعه بشری به خصوص افکار عمومی کشورهای اسلامی و شهروندان مسلمان در کشورهای اروپایی، اقدامی ضد آزادی بیان و مغایر تبادل آزادی افکار و اطلاعات در عرصه بین­المللی است و این اقدام ضمن محکوم بودن، از لحاظ حقوقی قابل پی­گیری است.

2ـ از مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دستگاه سیاست خارجی کشور می‌خواهیم قاطعانه و بدون هیچ­گونه اغماضی به دفاع از حق آزادی جامعه بشری به «دانستن» واقعیت­های روندها و رویدادهای بین­المللی، علیه اقدام ضدحقوق بشری غربی اقامه دعوا نمایند و تا پی­گیری نتایج آن از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

3ـ از مسئولان کلان دستگاه­های فرهنگی کشور می­خواهیم عزم خود برای راه­اندازی یک «ماهواره ملی» با پوشش گسترده و پردامنه در سطح جهانی جزم نمایند تا بر وابستگی ماهواره‌ای به کشورهای غربی و عربی مهر پایان زده شود.

4ـ کشورهای انحصارگرای غربی و سران دول عربی بدانند که با قطع ارتباط شبکه­های خبری ایران با افکار عمومی منطقه، نمی­توانند همچنان شهروندان خود را در عالم بی­خبری نگه دارند و آنها در آینده­ای نزدیک از جنایت­ها و خیانت­های بیشمار حقوق بشری آنها مطلع خواهند شد.   
 
جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور
انتهاي پيام/                                                        
برچسب ها: ایران ، دشمنان ، افکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار