سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفت ايران پيشتاز بازارهاي جهاني/ فرصت هاي سرمايه گذاري در صنايع تکميلي

نفت سبک ايران در بازارهاي جهاني به قيمت 110 دلار و 25 سنت مبادله مي شود.

رضا پديدار عضو انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان  اين مطلب گفت: نفت خام سبک ايران در محدوده 110 دلار و 25 سنت و نفت سنگين 106 دلار به فروش مي رسد.

وي با بيان اينکه هر بشکه نفت خام آمريکا WTI  در بورس نيويورک 88 دلار و 83 سنت با 2 دلار کاهش به فروش مي رسد، افزود: هر بشکه نفت سبک برنت درياي شمال در بورس لندن 109 دلار و 75 سنت و ميانگين وزني سبد اوپک 109 دلار و 77 سنت در بازارهاي بين المللي مورد داد و ستد قرار مي گيرد.

پديدار دليل کاهش قيمت نفت امريکا را به خاطر گزارشات منتشر شده در بازارهاي کشورهاي غربي و منطقه خاورميانه مطرح کرد و گفت: تقاضاي خريد نفت خام امريکا در ماه سپتامبر به دوره مشابه سال گذشته 3/8 درصد کاهش داشته و اين براي بار دوم است که تقاضاي  نفت خام امريکا در سپتامبر و اکتبر در پايين سطح قيمت به فروش مي رسد.

عضو هيئت مديره انجمن سازندگان تجهيزات نفتي اظهار داشت: به طور کلي ميزان مصرف نفت خام امريکا 18 ميليون و 181 هزار بشکه در روز است و اين کشور 57/6 درصد از تقاضاي نفت خام را طريق واردات و حدود 42/5 درصد را از منابع زيرزميني تامين مي کنند.

وي از برگزاري نمايشگاه ايران پلاست در 14 آبان ماه سال جاري خبرداد و گفت: در نمايشگاه ايران پلاست گردهمايي مواد اوليه ماشين آلات تجهيزات پليميري، محصولات ساخته شده و نيمه ساخته پتروشيمي، خدمات فني مهندسي و کامپوزيت هاي پليمري حضور دارند و اين نمايشگاه مي تواند فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري در صنايع تکميلي باشد./س
برچسب ها: نفت ، پیشتاز ، بازارجهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.