سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

فرآوری 23 هزار تن انجیر در فارس

سالانه نزدیک به 23 هزار تن انجیر در فارس فرآوری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رییس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: در حال حاضر 9 واحد فرآوری انجیر با نظارت سازمان جهادکشاورزی فارس در حال فعالیت هستند که این واحدها سالیانه حداقل ظرفیت 22 هزار و 850 تن انجیر را دارند و توانسته اند برای 194 نفر به صورت دائم و برای 970 نفر فصلی اشتغال ایجاد کنند.
مهرزاد خرد با بیان اینکه عمده واحدهای فرآوری انجیر در استان فارس انجیر خشک و انجیر مرطوب بسته بندی می کنند، افزود : در حال حاضر عمده محصولات تولیدی به کشورهای ویتنام، چین، آلمان، امارات، رومانی، هنگ کنگ و کره جنوبی صادر می شود.
وی افزود: پارسال صادرات انجیر واحدهای زیر پوشش سازمان جهادکشاورزی فارس سه هزار و 180 تن به ارزش 17 میلیون دلار بوده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی فارس توسعه ی و ساخت سردخانه های زیر صفر برای نگهداری انجیر در واحدهای بسته بندی را امری ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت استفاده از «میتل بروماید» به عنوان ضدعفونی کننده انجیر و نگهداری این محصول به صورت ارگانیک توسعه و احداث سردخانه های زیرصفر به منظور از بین بردن لار و شب پره هندی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
خرد با اشاره به تغییر نوع عرضه ی انجیر در بازار مصرف گفت: سازمان جهاد کشارزی فارس با توجه به بالا بودن ارزش افزوده در فرآوری این محصول فرآوری انجیر به صورت کیک، کلوچه، شربت، کنسانتره و مربا را در کنار بسته بندی داشته باشند، حمایت ویژه می کند ./س

برچسب ها: فرآوری ، انجیر ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.