سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قبل از خريد و فروش خودرو سري به سامانه 124 بزنيد

تمامي خريداران و فروشندگان خودرو بايد قيمت خودرو خود را براساس قيمت هاي سامانه 124 ارايه دهند.

غلامرضا کاوه مدير روابط عمومي سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب بالا گفت: تمامي خريداران و فروشندگان خودرو بايد قيمت خودرو خود را برحسب قيمت هاي ارايه شده در سامانه 124 ارايه کنند.

وي افزود: اين سامانه قيمت انواع خودرو در بازار کشور را براساس آخرين تغيير و تحولات قيمتي به روز کرده است.

وي با اشاره به اينکه چنانچه خريداران خودرو قبل از تاريخ 91.12.07  اقدام به خريد يا فروش خودرو کرده اند برحسب قيمت هاي قبل از اين تاريخ مي توانند خريد و فروش کنند.

گفتني است، سامانه 124 از سوي سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان ايجاد شده و در اين سامانه انواع قيمت کالاها از جمله خودرو تعيين شده است و مصرف کنندگان و توليدکنندگان مي توانند با مراجعه به اين سامانه از آخرين وضعيت تغيير و تحولات قيمت کالاها باخبر شوند.

فرصت طلبان ناکام از بازار خودرو

در همين راستا فراهانی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به دو اقدام اساسي  معاونت بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان براي وارد کنندگان خودرو  گفت:  اول آنکه تمام واردکنندگانی که از ارز مرجع 1226 تومانی برخوردار هستند بدون استثنا تحت نظارت هستند تا کالا را با قیمت‌های واقعی و متناسب با این نرخ ارز عرضه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین شرکت‌هایی نیز که قبل از گروه‌بندی اولویت‌های برخوردار از ارز مرجع و همچنین تمام شرکت‌هایی که از سال 90 با ارز ارزان و مرجع کالا وارد کرده‌اند، تحت بررسی هستند تا کالای وارد شده را به قیمتی متناسب با نرخ ارز مصرفی عرضه کنند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: با تمام افراد حقیقی و حقوقی که کالا را با ارز ارزان و 1226 تومانی وارد کرده‌ و قصد احتکار یا گران‌فروشی را دارند به شدت برخورد خواهد شد./عب
برچسب ها: خرید ، فروش ، سامانه ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.