سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالان صلح کشتی حامل کمک‎هاي بشردوستانه به غزه شکنجه شدند

به گفته فعالان صلح راهي غزه، سربازان اسرائيلي پس از متوقف کردن کشتی حامل کمک‎هاي بشردوستانه موسوم به "استل" در آب‎هاي بين‎المللي، فعالان صلح حاضر در قايق را با شوکرهاي الکتريکي مورد آزار و اذيت قرار دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، فعالان صلح راهي غزه که با کشتی حامل کمک‎هاي بشردوستانه به سوي اين منطقه محاصره شده در حرکت بودند، از جانب سربازان اسرائيلي در آب‎هاي بين‎المللي مورد آزار و اذيت قرار گرفته‎اند.

گابي لاسکي وکيلي حقوقي روز يکشنبه در همين خصوص گفت: آن‎ها از شوکرهاي الکتريکي استفاده کرده‏اند و ميزان استفاده اسرائيلي‎ها از اين شوکرها به حدي بوده که ما نام آن را شکنجه الکتريکي مي‎گذاريم.

اين درحالي است که رژيم اسرائيل توسل به زور و خشونت را عليه فعالان فنلاندي کشتی حامل کمک‎هاي بشر دوستانه براي غزه، منکر شده است.

بر اساس اين گزارش، دست‎کم ۳۰ تن شامل برخي از نمايندگان مجالس کشورهاي مختلف که از آن جمله مي‎توان به افرادي چون ريکاردو سيکستو اگلسياس از اسپانيا، سون بريتون از سوئد، آکسل هاگان از نروژ، ونجلس دياماندوپولوس و ديميتريس کوديلاس از يونان اشاره کرد، در کشتی حامل کمک‎هاي بشردوستانه راهي غزه حضور داشتند.

همچنين يکي از قانون‎گذاران اسبق کانادايي به نام جيم مانلي نيز در کشتی مذکور حضور داشته است.

رژيم اسرائيل کشتی استل را روز شنبه در آب‎هاي بين‎المللي متوقف و آن را به سوي بندر اشدود هدايت کرد.

رژيم اسرائيل در تاريخ ۳۱ مه سال ۲۰۱۰ ميلادي به ناوگان آزادي غزه که به منظور شکستن حصر اين منطقه محاصره شده، در آب‎هاي بين‎المللي به سوي آن در حرکت بود، حمله کرد و ۹ فعال ترک سوار بر کشتي ماوي مرمره که يکي از ۶ کشتي حاضر در ناوگان امدادي غزه بود را کشت.

نيروهاي رژيم اسرائيل در نوامبر سال ۲۰۱۱ ميلادي نيز از ورود يک قايق کانادايي و يک قايق ايرلندي به غزه ممانعت کرد. قايق‎هاي مذکور حامل کمک‎هاي پزشکي و ديگر کمک‎هاي بشردوستانه براي غزه بودند.

رژيم اسرائيل منطقه غزه را از سال ۲۰۰۷ ميلادي تحت محاصره همه جانبه خود قرار داده است.

محاصره غزه از جانب رژيم اسرائيل، شرايطي را به وجود آورده که حدود ۱/۷ ميليون تن از ساکنان اين منطقه را از دسترسي به حقوق اوليه خود همانند حق آزادي در تردد، حق برخورداري از شغل و حقوق مناسب، حق برخورداري از بهداشت و آموزش، محروم کرده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.