سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ياداشت نماينده/

وزارت مسکن و شهرسازي براي اصلاح نقاط حادثه‌خيز اقدام کند

سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در پي حادثه واژگوني اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر بروجني که منجر به کشته شدن 26 نفر از آنان شد، گفت: وزارت مسکن و شهرسازي بايد براي اصلاح نقاط حادثه‌خيز اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عباس‌ مقتدايي‌خوراسگاني نماينده مردم اصفهان و سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در پي حادثه اخير واژگوني اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر بروجني که منجر به کشته‌شدن 26 نفر از آنان شد، ياداشتي نوشته است که متن آن به شرح زير است:

موضوع حادثه تاسف‌باري كه در بروجن اتفاق افتاد در مجلس شوراي اسلامي با جديت و حساسيت دنبال شد و امروز(يکشنبه 30 مهرماه) در صحن علني مجلس بيانيه‌اي را تنظيم كرديم كه در صحن هم قرائت شد كه در آن بيانيه ضمن تاكيد بر قدرداني از كساني كه در زمينه اردوهاي راهيان نور فعاليت مي‌كنند به مسئولان اعزام تذكر داده شد كه مقدمات و تمهيدات مناسب را به گونه‌اي تدبير كنند كه با حمل و نقل‌هاي ايمن صورت بگيرد.

 همچنين به وزارت مسكن و شهرسازي اين تذكر داده شد تا نسبت به حذف نقاط حادثه‌خيز اقدام كند و علاوه بر آن از آموزش و پرورش خواسته شد در دستورالعمل‌هاي اجرايي خود بازنگري صورت دهد به گونه‌اي كه ايمني دانش آموزان در بالاترين سطح از استانداردها قرار بگيرد.

 بنابراين معتقديم هم كميسيون آموزش و تحقيقات بايد وظيفه نظارتي خود را انجام دهد و هم ساير كميسيون‌هاي تخصصي ذيربط دقت كنند تا اگر مسئولاني هستند كه بايد پاسخگو باشند پاسخگويي لازم صورت گيرد.

 در مجموع اين حادثه درس‌هاي قابل توجهي براي كشور داشت و مسئوليت‌هاي زيادي را متوجه كساني كرد كه بايد برنامه‌ريزي‌هاي لازم را صورت مي‌دادند اما نبايد به موضوع در قالب مسئله جنجالي، سياسي و مسائل حاشيه‌اي برخورد بكنيم و بايد در فضايي منطقي به گونه‌اي تدبير كنيم كه اگرچه اين حادثه تاسف بار رخ داد درس‌هاي آن براي جامعه قابل بازگويي باشد.

امروز در بيانيه‌اي كه تنظيم كرديم و من هم از دست‌اندركاران تنظيم اين بيانيه بودم تاكيد شد كه بايد به‌گونه‌اي عمل شود كه از وقوع چنين حوادثي جلوگيري بشود، با همين رويكرد و به هين جهت معتقديم كه در جلوگيري از وقوع چنين حوادثي فقط يك نهاد و دستگاه دخالت ندارند بلكه موضوع موقعيت بين بخشي است كه هم آموزش و پرورش و هم نيروي انتظامي و هم بسيج و همه نهادهاي ديگر بايد با همكاري و همدلي همكاري كنند تا ما انشاءالله با ايمني بيشتر اين كار ضروري بازديد از مناطق دفاع مقدس را استفاده كنيم.

اينك زمان بسيار سختي است چون از يك سو احساسات ما به گونه‌اي است كه  عميقا متاثر شده‌ايم از سوي ديگر مسئولين به جاي آن كه تقصيرها را به گردن يكديگر بياندازند به آينده نگاه و تدبير كنند و از سوي ديگر مردم ما بايد صبورانه اين مصيبت را تحمل كنند.

گفتني است در حادثه مذكور اتوبوس دانش‌آموزان دختر دبيرستاني که ار اردوي راهيان نور باز مي‌گشتند واژگون شده و براثر آن 26 دانش‌آموز و معلم جان خود را ازدست دادند.

همچنين علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس را مامور کرد تا با حضور مسئولان ذيربط اين حادثه دلخراش را بررسي و نتيجه آن را به صحن علني مجلس ارائه کنند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: حادثه ، اتوبوس ، واژگون ، بروجن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.