سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله نمازي در جلسه آغاز به کار جامعه اسلامي مهندسين کاشان:

امروز تنها نظامی که برای اداره جهان حرف برای گفتن دارد اسلام است

نماینده ولی فقیه کاشان در ديدار با جامعه اسلامي مهندسين کاشان گفت: نظام اسلامی آماده در عرصه جهان می‌تواند به جهان مشاوره بدهد و آن را با غنای فکری، فرهنگی، سیاسی، مدیریتی و اخلاقی خود هدایت کند چنانکه در عمل بارها آن را به جهان نشان داده‌ است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، جامعه اسلامي مهندسين کاشان در اولین گام از فعالیت رسمی خود با آیت‌الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دیدار کردند.
 
آيت‌الله نمازي بر تبیین فرهنگ کار گروهی در اداره امور در کشور تأکید و تصريح کرد: تاکنون برای کار گروهی در کشور سیاست تعریف شده و شرح وظایفی اعلام نشده است.
 
وي روحیه فردگرایی را مانع از پیشرفت کشور دانست و گفت: روحیه فردگرایی در کشور می‌تواند آسیب‌های جدی زیادی را در جامعه داشته باشد.
 
نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه از بحران مدیریت، بحران معنویت و بحران اخلاقی به عنوان بزرگ‌ترین مشکل امروز جهان نام برد و اظهار داشت: دست دولتمردان، سیاست‌مداران غرب و شرق و اتحادیه اروپا برای خروج از بحران‌هاي کنوني خالي است  و هیچ راه‌حلی نمی‌توانند ارائه کنند.
 
آيت‌الله نمازی با بیان اینکه امروز در جهان تنها نظامی که برای اداره جهان حرف برای گفتن دارد اسلام است، تصریح کرد: اسلام مسلط در عرصه ایدئولوژی و نظام اسلامی آماده در عرصه جهان می‌تواند به جهان مشاوره بدهد و آن را با غنای فکری، فرهنگی، سیاسی، مدیریتی و اخلاقی خود هدایت کند چنانکه در عمل بارها آن را به جهان نشان داده‌ است.
 
امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف، ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر اخیر  به خراسان شمالی حرف‌های تازه‌ای به ویژه در بحث انتخابات فرمودند که سران سه قوه و شورای نگهبان این نکات را باید استخراج و در آستانه انتخابات آن را به قانون تبدیل کنند.
 
آيت‌الله نمازی با تأکید بر اینکه گروه تازه‌نفسی که می‌آیند باید در عمل شعار ولایت‌مداری خود را اثبات کنند، بیان کرد: اجتناب از جاه‌طلبی و منصب‌خواهی از ویژگی‌های ولایت‌مداری است؛ رهبر معظم انقلاب با بینش و بصیرت منحصر به فرد خود در سفر به استان خراسان شمالی، مسائلی را مطرح كردند كه هر فصل آن، سرفصلی برای مسوولان مختلف است.
 
وی افزود: مباحث ایشان درباره انتخابات، مشكلات جوانان، وحدت و همدلی، مسائل اجتماعی و اقتصادی، هر یك دستورالعملی برای قوه مجریه، مقننه و قضاییه است كه در صورت استخراج و تدوین، راهگشای حركت مسوولان به سمت پیشرفت مورد نظر در منطق اسلام است.
 
امام جمعه كاشان اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، پیشرفت در دیدگاه اسلامی برخلاف منطق غربی، علاوه بر رفاه مادی، تحقق عدالت را نیز دربرمی گیرد كه از ملزومات آن تعهد مسوولان به خدمت خالصانه است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به مسئولان در حفظ روحیه همدلی، وحدت كلمه و پرهیز از اختلافات انتخاباتی، تاكید كرد: جهاد و ایثار حماسه سازان دفاع مقدس بایستی سرلوحه مسوولیت ها قرار گرفته و با پرهیز از منصب طلبی تنها خدمت به مردم محوریت داشته باشد.
 
آیت‌الله نمازی تصریح كرد: بعنوان نمونه حاج 'حسین خرازی' و 'مصطفی ردانی پور' هر یك با اكراه از پذیرفتن مسوولیت فرماندهی لشكر 14 امام حسین(ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس، دیگری را شایسته این مسند دانسته و خود را خدمتگزار فرمانده لشكر می دانستند.
 
وی همچنین به آفت بزرگ تفرقه در نظام اسلامی اشاره و بیان كرد: حزب گرایی به معنای غربی كلمه و منافع مردم را فدای حزب و گروه خاصی كردن، در ساختار حكومت اسلامی جایگاهی نداشته؛ بلكه روحیه مشورت گرایی، كار گروهی و اتحاد كلمه برای تحقق پیشرفت و عدالت از خصیصه های نظام اسلامی است.
 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه كاشان تاكید كرد: با توجه به شرایط بحرانی جوامع غربی، ملت های آزاده جهان تشنه حقیقت ناب اسلامی هستند كه بهترین الگوی آن در نظام مردمسالاری دینی و با پیروی از ولایت و سرلوحه قرار دادن رهنمودهای ولی فقیه، در جمهوری اسلامی ایران برای همه جهان قابل ارایه است
 
وی پیشرفت در دیدگاه غرب را در اختیار داشتن امکانات دانست و گفت: پیشرفت در اسلام علاوه بر مسائل مورد نظر غرب، با مفهوم عدالت نیز همراه است که غربی‌ها با آن بیگانه هستند.
 
به گفته وی، نظام توحیدی بر پایه عدل، عدالت و مساوات است و معنویتی که در نظام اسلامی به چشم می‌خورد در هیچیک از نظام‌های جهانی جایگاهی ندارد.
 
امام جمعه کاشان در ادامه فعالیت جامعه اسلامی مهندسین شهرستان کاشان را گامی برای ایجاد تحول در اداره شهرستان و حتی کمک به بنیه مدیریت در کشور دانست و افزود: جامعه اسلامی مهندسین شهرستان کاشان چشمه شیرین کوچک زمین است که اگر بتواند حیات و تولید را به یکدیگر متصل کند این چشمه کوچک تبدیل به اقیانوسی بزرگ می‌شود.
 
وی متذکر شد: آغاز رسمی فعالیت‌های جامعه اسلامی مهندسین شهرستان کاشان بشارتی بود که جوانان متعهد و توانمند کاشان به عنوان جوانانی که سال‌ها در مسیر تحصیل و کسب علم فعالیت داشته‌اند امروز با کسب مدارج بالای علمی و سرشار از ایده و انگیزه به مرحله‌ای از تکامل علمی رسیده‌اند که می‌توانند برای جامعه خود نقش‌آفرین باشند.
 
در پایان با پیشنهاد دبیر جام کاشان و تائید حضرت آیه الله نمازی مقرر شدجهت آگاهی بیشتر از منویات ایشان جام کاشان یک نفر را به عنوان رابط مستقیم با ایشان معرفی کنند.
 
 انتهاي پيام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.