سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات سه هزار قلم کالاي غيرنفتي

جمهوري اسلامي ايران حدود سه هزار قلم کالاي غيرنفتي را به 170 کشور صادر مي کند و در سال هاي اخير تنوع سبد صادراتي هم افزايش يافته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شجاعي سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسي نوع کالاهاي صادراتي غيرنفتي نشان مي دهد که حرکت از صدور کالاهاي خام و با ارزش افزوده پايين به سمت کالاهاي سرمايه اي و محصولات نهايي با حداکثر ارزش افزوده آغاز شده است و عمده صادرکنندگان ما تلاش مي کنند محصولات با ارزش را در بازارهاي خارجي عرضه کنند که درآمد خوبي هم نصيب آنها مي شود.

وي افزود: روند صادرات کالاهاي غيرنفتي در 6 ماه اخير رو به افزايش بوده است و خوشبختانه ظرفيت ها و زيرساخت هاي خوبي براي اين کار فراهم کرده ايم.

شجاعي افزايش رقابت پذيري و بازاريابي هوشمند را از رموز موفقيت در بازارهاي صادراتي دانست و گفت: هر اندازه از صادرات موادخام فاصله بگيريم به معني افزايش بهره وري تجارت خارجي خواهد بود.

وي با اشاره به رقابت پذيري برخي کالاهاي صنعتي که در اولويت هاي نهم و دهم واردات قرار دارد اشاره کرد و افزود: در حوزه لوازم خانگي بازارهاي خوبي داريم و استقبال مردم هم از اين کالاها نشان مي دهد در بحث مديريت ارز بايد تلاش کنيم واردات اين بخش که کالاهاي مشابه و برتر در داخل توليد مي شود به حداقل برسد که سالانه ارزش آن 12 ميليارد دلار هم برآورد مي شود.

سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اولويت بندي کالاها براي تخصيص ارز در مرکز مبادلات ارزي هم با همين رويکردها صورت گرفته است و طبق قانون هم بايد از واردات کالاهايي که مشابه داخلي آن توليد مي شود جلوگيري کنيم.

شجاعي همچنين از افزايش صدور خدمات فني و مهندسي خبر داد و پيش بيني کرد صادرات اين حوزه از 4 ميليارد دلار سال گذشته هم بيشتر شود./س
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت ، صادرات ، غیرنفتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.