سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامان سالور:

آثار مستقل در سینمای ایران جایگاهی ندارد

متاسفانه در ایران آثار سینمای مستقل هنوز جایگاه خاص خود را پیدا نکرده است.

سامان سالور کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص سینمای مستقل گفت: در فیلم های سینمای مستقل، سینماگران ضمن پیگیری دغدغه ها و نگرش شخصی و خاص خود فقط برای تعداد محدودی از مخاطبان به فیلم سازی می پردازند.

وی افزود: برای مثال در کشور فرانسه، این فیلم ها با برخورداری از جایگاه مخصوص به خود، به صورت موازی با علاقه ی ملی و پسند عموم مردم ساخته می شود اما متاسفانه در ایران این سینما هنوز جایگاه خاص خود را پیدا نکرده است.

سالور تصریح کرد: البته گاهی اوقات این آثار با راه یابی به برخی از فستیوال های خارجی مجال دیده شدن پیدا می کنند، اما به طور کلی در ایران به علت نبود ارگان های حمایتی از این آثار، کمبود مکان های نمایش دهنده آنها و نیز برخورداری از زمان کوتاه و حساس برای اکران و کم توجهی از سوی مسئولان نسبت به این موضوع بسیاری از این آثار از بین می روند.

اين كارگردان سينما خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که این فیلم ضمن خروج از بطن اندیشه ی یک کارگردان دارای تفاوت اساسی با فیلم های ساخته شده در بخش خصوصی است زیرا آثار تولید بخش خصوصی خط و ربط دیدگاه های برخی ارگان ها را دنبال می کند.

سالور در ادامه در خصوص نوع و کیفیت حضور بازیگران در سینمای مستقل بیان کرد: در این آثار حضور بازیگران توانمند برخواسته از تئاتر ها که به غلط نام نا بازیگر را بر روی این افراد می گذارند دیده می شود برای مثال محسن تابنده یکی از بازیگران تئاتر بود که بعد ها به ستاره تبدیل شد.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه به دلیل گردش مالی ضعیف این آثار و نبود فیلمنامه های خوب بسیاری از ستاره ها حاضر به ایفای نقش در این فیلم ها نیستند.

این کارگردان در پایان در خصوص رویکرد تبلیغات این آثار بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی بهترین روش برای تبلیغات این آثار تبلیغات دهان به دهان و تبلیغ در وب سایت ها استقرار این مقوله است که البته راه یابی به فستیوال های جهانی نیز یکی از روش های بسیار مناسب برای تبلیغات این آثار است زیرا باعث تحریک مخاطبان برای تماشای این فیلم ها می شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.