سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيانيه سازمان بسیج علمی کشور

قطع برنامه‌های شبکه‌های ایران از ماهواره نشانگر تاثیر گذاری این شبکه‌ها است

سازمان بسیج علمی در بیانیه‌ای تاکید کرد: قطع پخش شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره هاتبرد، برگ جدیدی از استانداردهای دو گانه غرب در برخورد با موضوع جریان آزاد اطلاعات است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سازمان بسیج علمی کشور در محکومیت قطع شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران از ماهواره هاتبرد بیانیه‌ای صادر کرد.

متن اين بيانيه به شرح زير است:

قطع پخش شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره هاتبرد که با فشار لابی‌های صهیونیستی بر دولت‌های غربی و از طریق شرکت یوتل ست، صورت گرفته است برگ جدیدی از استانداردهای دو گانه غرب در برخورد با موضوع جریان آزاد اطلاعات و آزادی بیان و فعالیت‌های رسانه‌ای است. اقدامی که نه تنها مغایر قوانین مصرح بین المللی است بلکه روی دیگری از سکه به ظاهر لیبرالیستی ادعاهای پرتمطراق غرب در خصوص وجود جریان آزاد اطلاعات و آزادی بیان را به نمایش گذاشت.

سازمان بسیج علمی کشور ضمن محکومیت این اقدام غیر اصولی، آن را در ادامه سیاست‌های خصمانه و ضد اسلامی ائتلاف لیبرالیستی صهیونیستی ارزیابی می‌کند و معتقد است مراکز تصمیم گیری غرب تحت تاثیر صهیونیست‌ها در اوج استیصال و درماندگی در برابر بیداری ملت‌ها به ویژه بیداری اسلامی قرار گرفته و به همین منظور اقدام به قطع پخش شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران نموده‌اند تا به خیال خام خود جلو انتشار دیدگاه‌ها و نظرات مخالف با جریان‌ها صهیونیستی و غربی را بگیرند.

از سوی دیگر قطع پخش شبکه‌های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی از ماهواره هاتبرد نشانگر تاثیر گذاری و حقانیت پیام‌های ارائه شده ازسوی این شبکه‌ها و موفقیت این شبکه‌ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی افکار عمومی جهان، خصوصا در مورد بیداری اسلامی بوده است.

سازمان بسیج علمی کشور ضمن حمایت از حقوق معنوی و مادی شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و جبران خسارات ناشی از این تصمیم نسنجیده، از همه اصحاب رسانه و صاحبان فکر و اندیشه و مراکز علمی و آزادی خواه می‌خواهد با روشنگری و مقابله کار آمد با اینگونه رفتارها به تحقق جریان آزاد اطلاعات کمک نمایند و در همین راستا از طرح‌های پژوهشی و فناوری که به بی‌نیازی کشور در وابستگی به ماهواره‌های بیگانگان بیانجامد، استقبال و حمایت می‌کند.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.