عضو كميسيون امنيت ملي مجلس از حضور عزت‌الله ضرغامي، رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در جلسه روز سه‌شنبه (2آبان‌ماه ) اين كميسيون، جهت بررسي قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران خبر داد.

محمد‌حسن آصفري نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران قطع شبكه‌هاي برون‌مرزي جمهوري اسلامي ايران را خوش‌خدمتي اتحاديه اروپا در قبال دريافت جايزه صلح نوبل خواند و گفت: اقدام شركت فرانسوي در جهت جلوگيري از فعاليت 10 شبكه تلويزيوني و 32 شبكه راديويي در سايه حمايت آمريكا و لابي صهيونيست‌ها صورت گرفته كه با هيچ يک از موازين و معاهدات بين‌المللي همخواني ندارد.
 
وي با اشاره به اينکه اقدام شركت هاتبرد در تضاد با قوانين بين‌المللي است، افزود: طبق اظهارات محمود عاطفي معاون پارلماني صدا و سيما، قرارداد ايران با شركت فرانسوي سرويس‌دهنده، قرار‌دادي 12 ساله است و اين قطع ارتباط در حالي صورت مي‌گيرد كه تنها سه ماه از مدت آن گذشته است.

نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس در ادامه با اشاره به لغو يك‌طرفه قرارداد شركت هاتبرد با ايران، تصريح كرد: اين موضوع بايستي از طريق محاكم قضائي به جد پيگيري شود.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در ادامه به لزوم برخورد جدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين حوزه اشاره كرد و اظهار داشت: در صورت عدم برقراري ارتباط شبكه‌هاي ايران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد در اقدامي مقابله به مثل کرده و نيروهاي شبكه‌ها، سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي فرانسوي و عضو اتحاديه اروپا كه با مجوز دولت در ايران مشغول به فعاليت هستند را اخراج كند.
 
آصفري با بيان‌اينكه هنوز مشخص نيست كه صدا و سيما تمام مبلغ  هزينه را به شركت سرويس‌دهنده پرداخت كرده است يا خير، گفت: در اين راستا كميسيون امنيت ملي سه شنبه هفته جاري ميزبان عزت‌الله ضرغامي رئيس صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود تا اين مهم را بررسي کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: شبکه ، ایران ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار