سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برخورد قضايي با مجرمان تنها راه سالم سازي جامعه نيست

يک وكيل پايه يك دادگستري با بيان اين مطلب که برخورد قضايي با مجرمان تنها راه سالم سازي جامعه نيست، گفت: انجام اقدامات فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي در كنار برخورد كيفري منجر به سالم سازي جامعه خواهد شد.

احمد رستمي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه با مجازات تنها راه مبارزه با وقوع يک جرم نيست، اظهار داشت: بايد شيوه‌هاي پيشگيري از وقوع تبهكاري را شناسايي كرد و به راه حل‌هاي علمي و منطقي مراجعه تا بتوان از بروز انواع جرم در جامعه جلوگيري کرد.

اين حقوقدان با اشاره به پيشگيري از وقوع جرم و آسيب‌هاي اجتماعي برخاسته از آن، ادامه داد: انجام اقدامات فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي در كنار برخورد كيفري منجر به سالم سازي جامعه خواهد شد.

وي تصريح كرد: برخورد قضايي با مجرمان تنها راه سالم سازي جامعه نيست و با اين شيوه مشكلات حل نمي‌شود.

رستمي تشكيل "معاونت اجتماعي پيشگيري از وقوع جرم" را در زمينه چگونگي از وقوع جرايم در جامعه لازم دانست و مطرح کرد: وقوع جرايم و مفاسد، پيشرفت جوامع را مختل مي‌کند و بايد از طريق اقدامات پيشگيرانه و پيوند عميق با نسل جوان، جامعه را اصلاح کرد.
 
اين وکيل پايه يک دادگستري خاطرنشان کرد: در ابتدا براي مبارزه با وقوع جرم بايد ريشه‌ها و دردها را شناسايي كنيم و سپس زمينه پيدا كردن روش‌هاي درمان جرايم را بيابيم.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: جرم ، آسیب شناسی ، کیفری ، جرایم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.