سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد روسیه از زندان‌های مخفی آمریکا/ خفقان در کشور مدعی حقوق بشر!

روسیه از وجود زندان‌های مخفی آمریکایی در کشورهای سراسر جهان به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، بر اساس یک سند که ریانوستی روز جمعه ۲۸ مهر(۱۹ اکتبر) آن را منتشر کرد، وزارت خارجه روسیه، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا موسوم به سازمان سیا، به طور مخفیانه زندان‌هایی در لهستان، عراق، افغانستان، مغرب، تایلند، لیتوانی و رومانی دارد.

دراین گزارش که وزارت خارجه روسیه برای بررسی به مجلس نمایندگان روسیه (دوما) فرستاده است، اقدامات ضد حقوق بشری امریکا از جمله بدرفتاری با کودکان، تجاوز به حریم خصوصی، خشونت پلیس و محدودیت آزادی بیان، تقبیح شده است.

همچنین در این گزارش آمده است که صدها هزار کودک در آمریکا هر ساله مورد بدرفتاری قرار می‌گیرند. شرایطی که منجر به مرگ ۱۶۰۰ کودک فقط در سال ۲۰۱۰ شد.

در ادامه این گزارش آمده است: یک نفر از هر صد پلیس در پرونده‌های جنایی آمریکا وجود دارند که به جنایت‌هایی از قبیل آزار و اذیت جنسی رفتار بی‌ادبانه و خارج از نزاکت و یا تجاوز به عنف اقدام کرده‌اند.

در این گزارش همچنین تصریح شده است:آمریکا با دو میلیون و دویست هزار زندانی، بزرگترین جمعیت زندانیان در جهان را به خود اختصاص داده است.

در گزارش روسیه همچنین، قانون «خدمات ویژه» در قوانین آمریکا را که به دولت اجازه می‌دهد بدون دستور قضایی، همه پیغام‌های خصوصی الکترونیکی را بررسی کنند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. بر اساس این گزارش در بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷، تعداد پیام‌های الکترونیکی که توسط بخش خدمات ویژه آمریکا مورد ارزیابی قرار گرفت، سه هزار درصد افزایش داشت.

براساس این گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ جورج بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا به همراه برخی دیگر از مقامات بلندپایه این کشور، ایجاد زندان‌های مخفی در کشورهای خارجی را در اوایل سال ۲۰۰۲ ، تصویب کردند.

هدف از این اقدام که توسط سازمان جاسوسی آمریکا به اجرا درآمد، اجرای روش‌های بازجویی‌های خشن از جمله القای حس خفگی در این زندان‌ها از مظنونین تروریستی به منظور دستیابی به اطلاعات بود.

راه اندازی این قبیل اماکن بازجویی در کشورهای هم‌پیمان و دیگر کشورهای خارجی توسط دولت آمریکا جلوگیری از تبعات چنین اقداماتی در سیستم قضایی آمریکا بود بویژه این که شکنجه به طور خاص در قوانین آمریکا ممنوع شده است.

انتهای پیام/پ3
برچسب ها: زندان ، آمریکا ، روسیه ، خفقان ، حقوق ، بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.