سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كولاك فيروزكوه كنترل مي‌شود

مشكل كولاك در منطقه گدوگ فيروزكوه برطرف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، صباغ‌زاده مديرراهداري استان تهران با بيان مطلب بالا گفت: امسال 70 الي 80 درصد مشكل كولاك و برف‌روبي منطقه گدوگ فيروز كوه برطرف شد.

وي افزود: براي حل مشكل كولاك در اين منطقه بيش از 4 ماه مطالعات دفتري و ميداني انجام شد كه ماحصل اين مطالعات كنترل برف و كولاك در اين منطقه مي‌باشد.

صباغ‌زاده با بيان اينكه با استفاده از حصارهاي برف‌گير طرحي تهيه شد تا كولاك شديد در منطقه گدوگ فيروز كوه مهار شود اظهار داشت: با مهار كولاك و برف اين منطقه ضريب ايمني تردد در اين جاده افزايش يافته است و با افزايش اين ضريب زمينه كاهش تلفات انساني فراهم آمده است.

وي ادامه داد: همچنين با كنترل كولاك در اين منطقه ميزان اتلاف وقت و سوخت كاهش مي‌يابد و در واقع ما در اين زمينه صرفه‌جويي بويژه در بخش سوخت هم خواهيم داشت.

صباغ‌زاده گفت: در طرح زمستاني امسال منطقه گدوگ فيروزكوه از جمله نقاط عطف فعاليت‌هاي چندماهه راهداري استان تهران در كاهش تلفات جاده‌اي مي‌باشد.


صباغ‌زاده مدير راهداري استان تهران گفت:استفاده از انرژي‌هاي پاك در راهدارخانه‌ها فصل تازه‌اي را در تامين به موقع سوخت و كاهش آلودگي محيط زيست در كشور فراهم مي‌كند.

  وي گفت:‌امسال براي نخستين بار استفاده از سوخت هاي هيبريدي (انرژي‌هاي پاك) به طور آزمايشي در محور هراز انجام شد كه در حال حاضر به بهره‌برداري نيز رسيده است.

وي افزود: با استفاده از انرژي‌هاي پاك از اين پس مي‌توان در تامين سوخت مورد نياز راهدارخانه‌ها جهت سيستم گرمايشي ديگر با مشكلي روبرو نبود.

صباغ‌زاده گفت:‌براي تامين انرژي مورد نياز جهت گرمايش راهدارخانه‌ها و نيز تامين آب گرم مصرفي اين مراكز از اين پس مي‌توان با استفاده از انرژي خورشيدي (انرژي‌هاي پاك) علاوه بر كاهش مصرف سوخت زمينه جلوگيري از آلودگي محيط زيست را نيز فراهم آورد.

وي گفت:‌در حال حاضر راهدارخانه مبارك‌آباد در محور هراز از جمله راهدارخانه‌ها در كشور است كه امسال از طريق استفاده و مصرف انرژي‌هاي پاك نياز سوختي خود را به گرمايش و تامين آب گرم مصرفي فراهم مي‌كند.

قوه قضاييه با راهداري استان تهران همكاري مي‌كند


مدير راهداري استان تهران گفت: امسال در راستاي نگهداري و صيانت از حريم راه‌هاي حوزه استحفاظي خود از نيروهاي بازنشسته قوه قضاييه استفاده شده است.

وي افزود: به كارگيري اين نيروها زمينه پيگيري‌هاي حقوقي تخلفات صورت‌گرفته در جاده‌ها را فراهم مي‌كند.

صباغ‌زاده با بيان اينكه اين افراد ملبس به پوشش‌هاي منقش به آرم گشت راهداري مي‌باشند اظهار داشت:‌استفاده از اين افراد كه عموما آگاه به مسائل حقوقي مي‌باشند زمينه مشاركت همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضاييه براي توسعه خدمات راهداري در كشور را فراهم مي‌كند.

وي ادامه داد: با حضور اين افراد در راه‌ها و جاده‌هاي كشور ديگر شاهد وجود افراد گل‌فروش در جاده‌هاي استان تهران و قم نخواهيم بود همچنين شايد ديگر تخليه زباله و نخاله در سطح جاده‌هاي كشور ديده نشود.



برچسب ها: فیروزکوه ، کولاک ، جاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.