سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکارهای درمان اختلالات وسواس "قسمت دوم"

سبک زندگی تان را متعادل کنید

در گزارش قبل که در مورد درمان اختلالات وسواس مطالبی ارائه شد، در این گزارش نیز به راهکارهای دیگر بهبود و درمان اختلالات وسواس می پردازیم.

علیرضا محمدی، متخصص روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  برخوداری از یک شیوه سالم و متعادل نقش مهمی در به حاشیه راندن ترس ها، رفتارها و نگرانی های وسواسی ایفا می کند.

 *از تکنیک های تن آرامی غافل نشوید
این متخصص روانشناسی بالینی در ادامه تصریح کرد: درست است که استرس منجر به اختلال وسواس چیزی نمی شود اما یک موقعیت پر از استرس می تواند عاملی برای بروز وسواس جبری باشد و استرس اغلب می تواند چنین رفتارهایی را بدتر و شدیدتر کند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: مراقبه- تنفس عمیق و دیگر تکنیک های مربوط به رهایی از استرس می تواند نشانه های اضطراب ناشی از اختلال وسواس جبری را کاهش دهد.

محمدی اظهار داشت: سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز یکی از تکنیک های تن آرامی را تمرین کنید.

*عادت های غذایی سالم را در خود تقویت کنید
محمدی تصریح کرد: بی غذا ماندن به مدت طولانی باعث افت قند خون شده و می تواند به اضطرابتان دامن بزند.

وی در ادمه مطلب خود افزود: روز خود را با خوردن صبحانه آغاز کنید و حتما مصرف کربوهیدرات های مرکب نظیر مواد غذایی سبوس دار، میوه و سبزی ها را در سبد غذایی روزانه خود بگنجانید.

*مرتب ورزش کنید
این متخصص روانشناسی با این تصریح کرد: ورزش کردن یک روش درمانی طبیعی و سودمند برای مبارزه با اضطراب است که می تواند در هنگام هجوم افکار وسواسی به ذهنتان نشانه های اختلال وسواس جبری را کاهش بدهد.

وی در ادامه مطلب خود افزود: به منظور کسب نتیجه بهتر سعی کنید بیشتر روزهای هفته را به مدت 30 دقیقه صرف ورزش های ایروبیک کنید که باعث از بین رفتن تنش و استرس می شوند.

* مصرف نیکوتین را قطع کنید

محمد تصریح کرد: شاید مصرف نیکوتین به طور لحظه ای باعث کاهش اضطراب و نگرانی در فرد می شود اما عملا به بروز و تشدید نشانه های اضطراب منجر می شود.

وی در ادامه مطلب خود افزود: نیکوتین یک محرک بسیار قوی است و سیگار کشیدن باعث افزایش سطح اضطراب و تشدید نشانه های اختلال وسواس جبری می شود.

*به اندازه کافی بخوابید

این متخصص روانشناسی بالینی تصریح کرد: اضطراب و نگرانی نه تنها باعث بی خوابی می شود بلکه کمبود خواب می تواند افکار و احساسات اضطراب آور را تشدید کند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی خوب استراحت می کنید راحت تر می توانید خودتان را به لحاظ روحی و روانی متعادل نگه دارید و این خود یک عامل کلیدی در رویارویی با اختلالات اضطراب نظیر اختلال وسواس جبری است./ح
برچسب ها: وسواس ، زندگی ، اضطراب ، خواب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.