سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا اختلاف نطر خودروسازان و و وزارت صنعت خودرو را به حاشیه بازار می کشاند؟

استقبال از تحقیق و تفحص مجلس برای بهبود شرایط بازار خودرو

دبیر انجمن خودرو سازان اعلام کرد: برای بهبود شرایط موجود بازار خودرو از تحقیق و تفحص مجلس استقبال می کنیم و درصدد هستیم فروش خودرو را به حاشیه بازار بکشانیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛نوسانات خودرو طی روزهای اخیر باعث شده تا در میان مردم جامعه سئوالات فراوانی ایجاد شود به همین منظور گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما امشب با حضور مسئولین مربوطه به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.

***** نعمت بخش دبیر انجمن خودرو سازان، نجفی منش عضو هیئت مدیره قطعه سازان، عباسپورسخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و گرمان معاون بازاریابی و فروش داخلی گروه سایپا

*****
نعمت بخش دبیر انجمن خودرو سازان: متاسفانه براساس سیاست گذاری وزیر سابق وزارت صنعت خودرو در حاشیه قیمت گذاری می شد اما از سال 88 افزایش قیمت نداشتیم بعد از ادغام چون کمیته خودرو به سازمان حمایت رفت ما اسفند سال 90 شش درصد افزایش قیمت داشتیم.

***** گله مندی از سازمای حمایت دارم مسئولان سازمان حمایت می گویند خودرو حساس است.

***** قیمت هایی که سازمان حمایت دارد 18درصد است که ما زیان می کنیم مسئولان سازمان حمایت می گویند خودرو حساس است.

***** در سال 88 تا اسفند تاکنون اجزای تشکیل دهنده خودرو متوسط دو سال گذشته 596 ورق می خریدیم که الان قیمت به 1720 تومان رسیده است.

***** همه قیمت های اجزا سه برابر شده است چون فولاد گران شده است.

***** اجزای تشکیل دهنده خودرو از سال 88 با قیمت سه برابری خریداری می شود خودرو باید در حاشیه بازار فروخته شود.
 
***** ارز مبادله دو هزار تومانی به سختی می گیریم.

***** نجفی منش عضو هیئت مدیره قطعه سازان: قطعه  سازی مواد اولیه دستمزد و هزینه های سربار دارد که قیمت ها افزایش یافته است 70 درصد خودرو را قطعات تشکیل می دهند ما صنعت را به سمت و سوی ورشکستگی کامل سوق می دهیم در کشور در قانون برنامه چهارم و پنجم گفته شده که دوت در قیمت گذاری نباید دخالت داشته باشد.

***** روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: کمیسیون معادن بطور کوتاه مسایل را مورد بررسی قرار می دهد افزایش قیمت خودرو می تواند این باشد که خودرو سازان برای سیاست های راهبر با مشکلاتی مواجه هستند خودرو سازان در حوزه ارز کشور و تامین مواد اولیه مشکل دارند و تعرفه خودرو 90 درصد است.

***** باتوجه به افزایش قیمت تمام شده خودرو و کیفیت نامناسب تولید داخل قدرت رقابت با کشورهای خارجی را ندارد اگر تعرفه کاهش یابد قدرت رقابت از بین می رود.

***** در حوزه خودرو سازی بازار خارجی مناسبی را نتوانستیم برای خود تعریف کنیم سیاست گذاری راهبرد و مدیریت مناسبی در این حوره نداریم.

***** نجفی منش: ما الان خودرو تولید می کنیم که در سطح بین المللی آن را صادر می کنیم تعرفه ما عملا 30 درصد است در تمام دنیا خرید خودرو از حمل درآمدهای آتی است 5 سال اجازه افزایش سرمایه گذاری به شرکت ها را ندارند.

***** عباسپور : یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی کیفیت و ارتقای کیفیت است خودرو سازان ما قدرت رقابت با کشورهای خارجی را ندارند خودرو سازان با وزارت دفاع مذاکره کنند تا از تجربیات آنها استفاده کنند.

***** نعمت بخش: سال های گذشته 85 درصد تولیدات پیش فروش یک تا دو ساله بود اکنون  25 درصد تولیدات را پیش فروش نمی کنیم بخاطر مشکلات نقدی که داریم کیفیت بایستی با ماشین آلات مدرن باشد ماشین آلات ما فرسوده است شرایط مملکت عادی نیست و با مشکل اقتصادی مواجه هستیم.

***** گرمان معاون بازاریابی و فروش داخلی گروه سایپا: دو عامل اصلی در قیمت کالا تاثیر زیادی دارد که یکی تامین قیمت تمام شده و دیگری اختلاف میزان عرضه و  تقاضا است.

***** خودرو سازان داخلی با مشکلات نقدینگی مواجه هستند بطوری که  این مشکلات بر عملکرد گروه سایپا دامن زده است.

***** مشتریانی که تاریخ تحویل خودرو آنها قبل از مصوبه است مشمول پرداخت مابعد التفاوت نمی شوند.
 
***** گروه خودرو سازی سایپا کماکان تمام محصولات خود را با ضرر و زیان عرضه می کند.

***** نجفی منش: حدود 80 درصد قطعات مورد نیاز خودروها در داخل ساخته می شود.

***** نعمت بخش: در عرض 14 سال بیشتر از  44 درصد تولید خودرو افزایش پیدا نکرده است.

*****تنها راه برای تعدیل قیمت خودرو کاهش تقاضای کاذب و فروش خودرو در حاسیه بازار است.




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳۵
در انتظار بررسی: ۱
علی محامی
۲۳:۴۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
پس سازمان حمایت کجاست که یه ذره حمایت کند
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
سازمان حمایت کننده هست منتهی حمایت از دلالان وسرمایه داران نه مردم ومصرف کننده بد بخت
محمد تقي گروسي
۲۳:۴۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
باسلام

با تشكر از گفتگوي خبري شبكه 2 كاملاً به اين گفتگو ها را گوش دادم افزايش قيمت در زمان خاص بايد انجام بگيرد نه اينكه به مشترياني كه پس از دغدغه ها و فشار هاي اقتصادي آنهم در چند ماه گذشته ثبت نام پيش فروش شركت كرده و حالا يهو افزايش آنچناني بدهند. بهتر است افزايش قطعي را بايد از 12مهر 91 به بعد انجام دهند .
سعید
۲۳:۴۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
هم سوال و هم جوابها از پیش تعیین شده بود
حداقل تکلیف پیش فروش ها رو درست مشخص
می کردین اینا که دستشون با سازمان حمایت
توی یک کاسه بود همه قیمت ها رو تو قرداد تحویل
به روز زدن //
شهروند مردد
۲۳:۴۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
آخه دیوث این گفتگوی خبریه یا شوی مظلوم نمائی ؟ واقعا اگه فکر میکنید با امثال چنین مجریانی می تونید نظر مردم رو تاثیر بزارین اشتباه میکنید البته اگه نیاز به توجیه احساس میکنید (قابل تامل) واقعا ادم رو از این همه همراهی پشیمون میکنید .
حسین زاده
۲۳:۴۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
افرین به این گفتگو کدام یک از سوالهای ما رو برسیدید فقط ادعاتون میشه فقط کاری کردید که اونها گرانی ها رو توجیح کنند ایا با من موافقید
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
لطفاَ سوالات پاسخ داده نشده را پيگيري و به نحوي به اطلاع مردم برسونيد
میرزایی
۲۳:۴۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
من برای ال 90 در نمایندگی سایپا درخرداد ثبت نام کردم و موعد تحویل شهریور بوده ولی الان دعوتنامه با نرخ جدید اومده و من الباقی را تا 21 میلیون پرداخت کردم و اصلا بخشنامه جدید را قبول نداشتند. چکار کنیم ؟ ممکن هست اضافه دریافتی رو به من برگردونن؟
غلامرضا لجمیری
۲۳:۳۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام ،بنده خودروی ال 90 پارس خودرو را در خرداد ماه پیش خرید اینترنتی کردم، و طبق قرار داد بایستی خودرو را تا پایان شهریور ماه به قیمت روز که حدود 17 میلیون تومان بود به اینجانب تحویل دهند، اما متاسفانه تا به امروز نه تنها خودرو را تحویل نداده اند ، بلکه 4 میلیون تومان مازاد از من گرفته اند، که اگر خودرو را در تاریخ مقرر تحویل می دادند نیازی به پرداخت پول اضافه نبود زیرا شرکت به تعهد خود در تاریخ مقرر عمل نکرده، پس چرا بنده تاوان عدم عمل به تعهدات شرکت را پرداخت کنم. لطفا پیگیری کنید.
علی محامی
۲۳:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
پس سازمان حمایت کجاست که یه ذره حمایت کند
علی
۲۳:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
نظر قبلی رو که نداشتید....همه این برنامه هاتون بازیه ،شما هم دارید برای خودرو سازهای بنجل ساز کار میکنید...
تعطیل کنند خودرو سازی رو همه راحت بشیم،پول و ارز و سرمایه آن را هم در کشاورزی بیارن که شغل شرافتمندانه ای هم هست
یاسر منیری تازه کندی
۲۳:۳۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام و عرض ادب خدمت مدیران وگروه خودرو سازی سایپا و گروه خبری شبکه 2 سیما
بزرگواران بنده یاسر منیری تازه کندی به شماره ملی 6409584326 در موخه ی 11/05/91 در شهرستان قم به نمایندگی آقای حسنخانی مراجعه و برای خرید پراید 131 sx ثبت نام نمودم,لازم به ذکر است 7 میلیون وام خودرو و 2 میلیون وام لوازم خانگی و بقه اش را هم قرض کردم تا 9940000 هزار تومن جور کردم و خرید و فاکتور بنده نقدی بوده است,بعد از گذشت 80 روز بنده 2 بار سررسید قسط وامهایم را پرداخت کرده ام (به خاطر گذراندن امور معیشتی عامیانه عرض میکنم برای مسافر کشی اقدام به خرید خودرو نموده ام)هر باری به نمایندگی محترم زنگ زدم فقط جواب این بود که صبر کنید,3روز پیش پیامکی از شرکت شما مبنی بر تغییر مدل در صورت تمایل و تسریع در تحویل خودروی ثبت نامی دریافت نمودم,به نمایندگی زنگ زدم و نتیجه اینکه ماب التفاوت برای این مدلها بخاطر مجهز بودن به آپشن ایربک,جنابان,بزرگواران,منصفان بنده آنقدر مشکل مالی دارم که ...
عاجزانه تقاضا مینمایم که خودروی بنده را تحویل بدهید تا بیشتر از این دچار مشکلات نشویم.
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
از کارشناسان محترم بپرسید. تا حالا چقدر از فروش خودرو در سایتهای خارجی درآمد ارزی داشتند؟صرف اینکه افه صادرات داشته باشیم کافیه؟ من خودم شاهد عرضه کردن تقریبآ رایگان محصولات ایران خودرو در خارج هستم.
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
حرفا تکراری بودن همن حرفهایی گفته شد که توی برنامه پایش گفته شده بود
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
این حرف های بی اساس چیه اینها زدند شما اصل پول خودرو را از مصرف کننده بعنوان پیش پرداخت میگیرید یعنی منبع مالی شما تامین است و نیازی به وام ندارید کاری که در هیچ جای دنیا معمول نیست مشکل صنعت خودرو اول کارخانه های قدیمی با دستگاه های فرسوده و نیروی انسانی مازاد ،عدم استفاده گسترده از روبات و تعدش هم ولخرجی و عوارض گوناگون است
علی
۲۳:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
نظر قبلی رو که نداشتید....همه این برنامه هاتون بازیه ،شما هم دارید برای خودرو سازهای بنجل ساز کار میکنید...
تعطیل کنند خودرو سازی رو همه راحت بشیم،پول و ارز و سرمایه آن را هم در کشاورزی بیارن که شغل شرافتمندانه ای هم هست
علی
۲۳:۳۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
نظر قبلی رو که نداشتید....همه این برنامه هاتون بازیه ،شما هم دارید برای خودرو سازهای بنجل ساز کار میکنید...
تعطیل کنند خودرو سازی رو همه راحت بشیم،پول و ارز و سرمایه آن را هم در کشاورزی بیارن که شغل شرافتمندانه ای هم هست
babaii
۲۳:۳۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اینجانب خرداد امسال پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری جهت حمایت از تولید ایرانی ،خودرو رانا را که قرار بود زیر 15 میلیون باشد ثبت نام کردم .الآن به بهانه گرانی ارز قیمت را به 21/5 میلیون رساندند.در حالیکه اگر آن موقع بنده دلار که قیمت 1600 تومان داشت میگرفتم الآن پول من دوبرابر ونیم می شد.حال سؤال اینست شمای خودرو ساز این مبالغ پیش پرداختی را طی این مدت چکار کردین؟ مگر نمی بایست مواد اولیه می گرفتید تا به گرانی امروز نرسید؟
اما پیشنهاد اینجانب : احتساب پیش پرداختها با قیمت دلار زمان واریزی و تقسیط کردن مابه التفاوت
جواد
۲۳:۳۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
باسلام
من مردادماه خودری جدید پارس تنرر ثبت نام کردم و125000000ریال پرداخت نموم وباتوجه به اینکه نرخ ارز آزاد درآن زمان دلار17500ریال بوده زمان تحویل خودروی فوق را با چه نرخی
حساب می کنند با تشکر
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
حرفا تکراری بودن همن حرفهایی گفته شد که توی برنامه پایش گفته شده بود
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اخه اینکه میگه مواد اولیه گرتن شده به همون نسبت ما خم گرون کنیم ازش بپرس سود قبلا چقد بوده !! پژو ۱۴ میلیونی 7 میلیون سود دات!! الان با این گرونی واد اولیه به فرض درست بودن تازه اگه به قیمت 14 میلیپنی بدن تازه ودشون واقعی شده
منصور
۲۳:۳۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
باسلام
پراید 14 میلیونی نمیخواهیم!
خودرو ی ساخت داخل به چه قیمتی!!!!؟؟؟؟
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
سلام
كيفيت خودرو ها كه روز به روز داره مياد پايين!!با اين وضع قيمت خودرو روز به روز داره ميره بالا!!خودروي صفر كه تحويل ميگيري تازه مشكلات شروع ميشه و بايد به فكر حل مشكل ماشين از قبيل واشر سرسيلندر،آمپر و صفحه كلاج و ... باشي
كه نمونش خودمون كه با اين مشكلات مواجه بوديم
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اگر خودروسازان واقعا صادق هستند فقط به یک سوال از هزاران سوال بی پاسخ جواب بدن:
چرا چند سال پیش که در همه دنیا قیمت خودرو خیلی پایین امده بود نمیگفتند قیمت مواد اولیه پایین آمده ما هم قیمتهامون را پایین بیاوریم؟
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
پاداشهاو حقوق آنچنانی مدیران ایرانخودرو وسایپا را بردارند. وضع خودرو درست میشه .این همه برنامه ونشت نیاز نیست. لطفآ برنامه را فیلتر نکنید. متشکرم
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
حرفا تکراری بودن همن حرفهایی گفته شد که توی برنامه پایش گفته شده بود
علی
۲۳:۳۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
نظر قبلی رو که نداشتید....همه این برنامه هاتون بازیه ،شما هم دارید برای خودرو سازهای بنجل ساز کار میکنید...
تعطیل کنند خودرو سازی رو همه راحت بشیم،پول و ارز و سرمایه آن را هم در کشاورزی بیارن که شغل شرافتمندانه ای هم هست
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
باسلام تحريم فلز چه اثري در قيمت خودرو داشته ؟ اين عامل تازه به عوامل نابساماني قيمت خودرو پيوسته ؟ شما فرموديد اعتقادي كار كنند كدام اعتقاد ؟ اعتقاد به روح ؟
حمیده
۲۳:۳۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
سلام تکلیف افرادی که در نمایندگی سایپا پول اضافه پردلخت کرده اند 2 روز قبل برای خودرو تحویل شهریور چیست؟
غلامرضا لجمیری
۲۳:۳۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام ،بنده خودروی ال 90 پارس خودرو را در خرداد ماه پیش خرید اینترنتی کردم، و طبق قرار داد بایستی خودرو را تا پایان شهریور ماه به قیمت روز که حدود 17 میلیون تومان بود به اینجانب تحویل دهند، اما متاسفانه تا به امروز نه تنها خودرو را تحویل نداده اند ، بلکه 4 میلیون تومان مازاد از من گرفته اند، که اگر خودرو را در تاریخ مقرر تحویل می دادند نیازی به پرداخت پول اضافه نبود زیرا شرکت به تعهد خود در تاریخ مقرر عمل نکرده، پس چرا بنده تاوان عدم عمل به تعهدات شرکت را پرداخت کنم. لطفا پیگیری کنید.
اقبال رفعت
۲۳:۳۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
خواهشمندیم توضیح دهید قیمت جدید از تاریخ 91/7/12 که تاریخ دستور عمل جدید می باشد باید لحاظ شود و از این تاریخ به قبل خریداران باید قیمت قبلی را پرداخت نمایند یا تا اخر شهریور ماه می باشد
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اخه اینکه میگه مواد اولیه گرتن شده به همون نسبت ما خم گرون کنیم ازش بپرس سود قبلا چقد بوده !! پژو ۱۴ میلیونی 7 میلیون سود دات!! الان با این گرونی واد اولیه به فرض درست بودن تازه اگه به قیمت 14 میلیپنی بدن تازه ودشون واقعی شده
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اگر خودروسازان واقعا صادق هستند فقط به یک سوال از هزاران سوال بی پاسخ جواب بدن:
چرا چند سال پیش که در همه دنیا قیمت خودرو خیلی پایین امده بود نمیگفتند قیمت مواد اولیه پایین آمده ما هم قیمتهامون را پایین بیاوریم؟
میثم
۲۳:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
شما برید از بحران اقتصادی غرب بگید!!!غربی که در اون با اینکه دین ندارند وجدان دارند و به فکر جان و مال مردمشون هستند و هر محصولی که تولید میکنند باعث افتخاره
اسم اینها رو گذاشتید خودروساز؟حتی مونتاژ کار هم نیستند!
زاهدی
۲۳:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
لطفا به مهمانان خودرو ساز اعلام بفرمایید از ابتدای سال 90 تا کنون قیمت بیشتر خودروهای داخلی بیش از 30 درصد گران شده و آقایان آنالیز را از سال 88 به بعد اعلام مینمایند مانند پژو پراید ال 90 سوزوکی و ...
توحیدرحیمی
۲۳:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چراباوجود افزایش قیمت ها بازهم عرضه خودروها به صورت فروش فوری انجام نمی پذیرد
shahab
۲۳:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چرا خودرو 206 با تعویق تحویل داده میشود وانقدر باید منتظر بود تا ماشینتو بگیری؟جواب بدید لطفا
فرزندشهید
۲۳:۲۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام :
چرا دولت برای حمایت از مردم خود تعرفه مواد اولیه و قطعات رو برای تولید کننده داخلی صفر نمیکند تا قیمتها شکسته شود و مردم ماشینها رو به چند برابر قیمت جهانی خریداری نکنند!! از طرف دیگر هر کس میخواهد ماشین لوکس وارد کند تعرفه 300درصدی بگیرد؟؟
آیا یک نوع ابهام و فساد مدیریتی در صنعت خودرو به چشم نمیخورد ؟؟
milad
۲۳:۲۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اين چه جور بحث كارشناسيه كه مصرف كننده نماينده نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
اگه قراره قيمت رو بازار تعيين كنه بيان تعرفه گمرك رو بردارن. اومدن 30 سال دور مرزا ديوار كشيدن بعد هر خودروي بي كيفيتي رو با قيمت نجومي به مردم تحميل ميكنن.شما رو به خدا بذار قيمت رو آزاد كنن تعرفه گمرك رو هم بردارن . بسه اين همه حمايت بذارين يه خرده رقابت هم باشه !!!!!!!!!! بابا ما ايرانيها هم انسانيم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
لطفا ازشون بپرسين صادرات ما به كجا و به چه قيمتي است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیما
۲۳:۲۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
من ی جوان25 ساله هستم و خودروی رانا را در خرداد ثبت نام کردم یعنی تمام پس انداز خودم رو گذاشتم کنار برای خرید خودرو در زمان ثبت نام که 10میلیون گرفتن ب ما گفتن نهایتا15یا16میلیون ولی الان میگن 21میلیون500هزار تومان.اخه انصافا خوب چیزی هست
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اخه اینکه میگه مواد اولیه گرتن شده به همون نسبت ما خم گرون کنیم ازش بپرس سود قبلا چقد بوده !! پژو ۱۴ میلیونی 7 میلیون سود دات!! الان با این گرونی واد اولیه به فرض درست بودن تازه اگه به قیمت 14 میلیپنی بدن تازه ودشون واقعی شده
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
آقاي گرمان مغلطه كرد. تكليف خودروهاي تحويلي بعد از 12 مهر كه با قيمت قبل ثبت نام شده است را نگفت. خواهشمند است مطرح كنيد تكليف ما هم معلوم شود. با تشكر . خسته نباشيد
sina
۲۳:۲۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
من 2ماه پیش نقدی ثبت نام کردم خواهش میکنم بپرسید چرا خودرو ما را تحویل نمیدن ؟ پس کی میخواهند خودرو به خریداران تحویل دهند؟
افضلی
۲۳:۲۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
سلام ،
این آقایان چرا صادر نمیکنند اگر راست بگن الآن که دلار بالاست خیلی سود میکنن و خودشان را با خودروسازان معروف مقایسه میکنند آیا کیفیت وتنوع انها را دارند . به نظر من باید گمرک را باز کنند تا آقآیان با کمپانیهای معتبر رقابت کنند وقیمتهاشان بالا ببرند ومردم هم توان انتخاب داشته باشند. ،
علی
۲۳:۲۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
نظر قبلی رو که نداشتید....همه این برنامه هاتون بازیه ،شما هم دارید برای خودرو سازهای بنجل ساز کار میکنید...
تعطیل کنند خودرو سازی رو همه راحت بشیم،پول و ارز و سرمایه آن را هم در کشاورزی بیارن که شغل شرافتمندانه ای هم هست
بوستان
۲۳:۲۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
توی اروپا پول یک خودرو را پرداخت می کنی دو تا خودرو می دن
توی ایران پول دو تا خودرو را می دی یک خودرو می گیری
این است تفاوت خودروسازان ما و خارج
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اخه اینکه میگه مواد اولیه گرتن شده به همون نسبت ما خم گرون کنیم ازش بپرس سود قبلا چقد بوده !! پژو ۱۴ میلیونی 7 میلیون سود دات!! الان با این گرونی واد اولیه به فرض درست بودن تازه اگه به قیمت 14 میلیپنی بدن تازه ودشون واقعی شده
milad
۲۳:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اين چه جور بحث كارشناسيه كه مصرف كننده نماينده نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
اگه قراره قيمت رو بازار تعيين كنه بيان تعرفه گمرك رو بردارن. اومدن 30 سال دور مرزا ديوار كشيدن بعد هر خودروي بي كيفيتي رو با قيمت نجومي به مردم تحميل ميكنن.شما رو به خدا بذار قيمت رو آزاد كنن تعرفه گمرك رو هم بردارن . بسه اين همه حمايت بذارين يه خرده رقابت هم باشه !!!!!!!!!! بابا ما ايرانيها هم انسانيم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
لطفا ازشون بپرسين صادرات ما به كجا و به چه قيمتي است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اخه اینکه میگه مواد اولیه گرتن شده به همون نسبت ما خم گرون کنیم ازش بپرس سود قبلا چقد بوده !! پژو ۱۴ میلیونی 7 میلیون سود دات!! الان با این گرونی واد اولیه به فرض درست بودن تازه اگه به قیمت 14 میلیپنی بدن تازه ودشون واقعی شده
محمد علیزاده
۲۳:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
در زمان پیش فروش خودرو قیمت دلار تا کنون افزایش یافته است پس چرا هنگام تحویل خودر به نرخ جدید این مد نظر قرار نمی گیرد
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
باسلام و تشکر
سوال بنده پیرامون خودروی رانا است. چرا خودرویی که نام برند ملی را یدک میکشد و قرار بود بنا به گفته مدیران ایران خودرو، ارزان قیمت باشد افزایش قیمتی حتی بیشتر از همان 10 تا 18 درصدی ادعایی آقایان دارد به طوری که این خودرو بیش از 40 درصد افزایش قیمت داشته و در عین حال بسیاری از آپشن های خودرو به هنگام رونمایی مانند رینگ های آلیاژی، شیشه های عقب برقی، درب موتور و نمای داخلی، صفحه کیلومتر، چراغ های LED و ... حذف شده است!
مفتح
۲۳:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
چرا قیمت خودروی ایرانی پراید در کشور 13 میلیون میباشد اما در کشور های همسایه 4-5 میلیون هست؟؟؟
مردم ایران حق ماشین ارزان رو ندارند؟
لطفا پاسخ دهید
سینا
۲۳:۲۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
سلام
پراید 5500 دلار
پژو سیتروئن( زانتیا) 7000دلار

به نظر بنده و فکر کنم تمام ایرانی ها در این 2شرکت را تخته کنید و خیال همه رو راحت.
خدا خیرتان بدهد.
امید
۲۳:۲۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
حالا بهتر نیست با این وضعیت خودرو وارد کنیم و خودمون در گیر جور کردن قطعه با قیمت بالا نشیم
حمید
۲۳:۲۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
خودرو رانا با تبلیغات فراوان بر پایه قیمت کمتر از 15 بود که مشتریان زیادی را جذب نمود. به نظر شما بی انصافی نیست که قیمت 21.5 برای این خودرو در زمان تحویل تعیین بشه در حالی که دو سوم قیمت خودرو نیز در زمان پیش فروش دریافت شده است. منطقی اینه که اگرهم افزایش قیمتی وجود داره فقط شامل بخش یک سوم قیمت دریافت نشده باشه. لازم به یادآوری است که خطوط تولید این خودرو با پولهای پیش فروش مردم بیچاره ای راه اندازی شده که الان بعد از تنها گذشت 4 ماه با روبرو شدن با قیمت باور نکردنی 21.5 امکان دریافت برای آنها وجود نداره.
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اگر خودروسازان واقعا صادق هستند فقط به یک سوال از هزاران سوال بی پاسخ جواب بدن:
چرا چند سال پیش که در همه دنیا قیمت خودرو خیلی پایین امده بود نمیگفتند قیمت مواد اولیه پایین آمده ما هم قیمتهامون را پایین بیاوریم؟
بوستان
۲۳:۲۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
توی اروپا پول یک خودرو را پرداخت می کنی دو تا خودرو می دن
توی ایران پول دو تا خودرو را می دی یک خودرو می گیری
این است تفاوت خودروسازان ما و خارج
توحیدرحیمی
۲۳:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چراباوجود افزایش قیمت ها بازهم عرضه خودروها به صورت فروش فوری انجام نمی پذیرد
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
سلام.یکی از دغدغه های من این شده که خودروسازها مطمئنا دنبال سود هستند و به تبعات اون در جامعه فکر نمیکنن .ا((ینکه خودرو سازها سبب نارضایتی عمومی شدند و اینطور وقیحانه از گرانی خودرو دفاع ميکنند چه تبعاتی برای کشور خواهد داشت ))
علی محامی
۲۳:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
پس سازمان حمایت کجاست که یه ذره حمایت کند
محمدی
۲۳:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چرا رک و راست نمیگویند 100% تحریم هستیم؟ چرا؟؟؟ لطفا این سوال رو سانسور نکنید!!!!
محسن اميري
۲۳:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
ايا قيمت خودرو به قيمتهاي قبل بر ميگردد
دوست
۲۳:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
لطفا سوال کنید بهره وری امسال در خودرو سازی با پارسال چه قدر تغییر کرده وچرا .این سو مدیریت را که پاسخ میدهد
رضا
۲۳:۲۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
ببخشید .شما تا زمانیکه یک سری چوپان را در کار اساسی صنعت خودرو می گمارید .وضیعت بهتر از این نخواهد بود. مردم را سر کار نگذارید. اشکال همه این بحث ها در سیما این است که آقایان باج خود را از حورو سازی دریافت نکردند.
غلامرضا لجمیری
۲۳:۲۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام ،بنده خودروی ال 90 پارس خودرو را در خرداد ماه پیش خرید اینترنتی کردم، و طبق قرار داد بایستی خودرو را تا پایان شهریور ماه به قیمت روز که حدود 17 میلیون تومان بود به اینجانب تحویل دهند، اما متاسفانه تا به امروز نه تنها خودرو را تحویل نداده اند ، بلکه 4 میلیون تومان مازاد از من گرفته اند، که اگر خودرو را در تاریخ مقرر تحویل می دادند نیازی به پرداخت پول اضافه نبود زیرا شرکت به تعهد خود در تاریخ مقرر عمل نکرده، پس چرا بنده تاوان عدم عمل به تعهدات شرکت را پرداخت کنم. لطفا پیگیری کنید.
محمد علیزاده
۲۳:۲۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
در زمان پیش فروش خودرو قیمت دلار تا کنون افزایش یافته است پس چرا هنگام تحویل خودر به نرخ جدید این مد نظر قرار نمی گیرد
هادی توحیدی اصل
۲۳:۲۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چطور پارس خودرو جرئت دارد در پاسخ به سئوال ما مشتریان خیلی محترم خودرو های پیش فروش شده اعلام کند : خودرو های شما تولید شده و فقط به علت افزایش قیمت ها در موعد مقرربه شما تحویل نداده ایم
در صورتی که گرانی قطعات خودرو که اعلام می کنند برای الان است نه 5 ماه پیش حدود 80 درصد پول خودرو را گرفته بودند
{تاریخ پیش فروش 91/3 موعد تحویل 91/6-تا کنون خودرویی دست ما را نگرفته و دعوت نامه های با نرخ جدید از طرف شرکت خودرو ساز صادر شده}
سعید
۲۳:۲۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اقا اینو بپرسید چرا باید محصول چند ده سال گذشته اروپا و کره (پراید) که دیگه به تاریخ پیوستند با کیفیت افتضاح و قیمت نجومی سوار شویم؟مگه مردم ما از اعراب کمترند؟
هادی توحیدی اصل
۲۳:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چطور پارس خودرو جرئت دارد در پاسخ به سئوال ما مشتریان خیلی محترم خودرو های پیش فروش شده اعلام کند : خودرو های شما تولید شده و فقط به علت افزایش قیمت ها در موعد مقرربه شما تحویل نداده ایم
در صورتی که گرانی قطعات خودرو که اعلام می کنند برای الان است نه 5 ماه پیش حدود 80 درصد پول خودرو را گرفته بودند
{تاریخ پیش فروش 91/3 موعد تحویل 91/6-تا کنون خودرویی دست ما را نگرفته و دعوت نامه های با نرخ جدید از طرف شرکت خودرو ساز صادر شده}
وحید
۲۳:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چرایی ندارم ،
فقط میخواستم بگم جوانی هستم 27 ساله ، سرمایه خودم رو یک ریال - یک ریال جمع آوری کردم که به مبلغ 172.000.000 ریال برسد که یک خودرو ملی بنام سمند ال ایکس خریداری کنم ولی حال که من این پول را دارم قیمت این خودرو به بالای 210.000.000ریال رسیده است ، حال من مهندس کامپیوتر که موقعیت شغلی که در رشته ی خودم ندارم و با شغل کارمند فروشندگی در یک مغازه با ماهی 500تومان حقوق تازه بدون بیمه چند وقت دیگه باید کار کنم ، که بتونم یه خودرو ملی بخرم ؟
فريد الماسي
۲۳:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
١) توليد كنندگان قطعه با توجه به بازار امروز ديگر توليد نميكنند و تعطيل شده اند در منطقه رباط كريم و شهريار كارگاه هاي كوچك همه تعطيل كردهاند اين موضوع قابل بررسي است
وقتي كارگاهاي كوچك تعطيل شوند گراني به وجود مي ايد
٢) وقتي ماشين خارجي گران ميشود بر. روي ماشين ايراني هم تاثير ميگذارد
ايا ماشين خارجي بايد روي ماشين خارجي تاثير بگذارد؟
اقاي مهمان شما قيمتهاي اهن و مصرفي را براساس قيمتهاي مموجود در بازار فعلي عنوان ميكند
پس هر چقدر مواد گران شود بايد ماشين گران شود؟
قيمت مواد را جهاني بايد در نظر گرفت
سوال كنيد كه چگونه ميتوانيد قيمتها رو كنترل كنيد
چرا اسرار داريد از مهمانها بپرسيد كه چقدر گران شده
كه فردا بازار سوال شما رو جواب بدهد
حسین
۲۳:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
چرا در شرایطی که ما می توانیم خودرو خارجی با کیفیت بالا را با قیمت زیر 15 میلیون تومان بخریم مجبوریم بیش از 50 میلیون پول بدهیم ولی خودروی داخلی با کیفیت پایینتر بخریم؟ مگر دولت به شما مهلت 5 ساله نداد تا بتوانید خود را به بازار بین المللی رسانده و حمایت دولت از شما قطع گردد؟ پس این حمایت های بی مورد از شما چه معنی دارد؟ معنی دولت خدمت گذار و تولید ملی رو هم فهمیدیم.
در صنعت خودرو سازی رو لطفاً تخته کنید خیال همه راحت شود. بیش از 30 سال خوردید و بردید تا بلکه بتوانید خودرو در سطح بالا و قابلیت رقابت با بازار دنیا تولید کنید ولی روز به روز به بهانه های مختلف قیمت خودرو را بالا برده اید.
موسوی
۲۳:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
تحریم ها و بحث ارز و دلار که مال دو سال اخیر است ولی کیفیت خودروها همیشه مورد شکایت مردم بوده است. سال هاست که آقایان ماشین بیکیفیت و بدون خدمات پس از فروش مناسب ارائه می دهند در حالی که این مشکلات اقتصادی نبود. پس اینها همه بهانه است!!!
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اگر خودروسازان واقعا صادق هستند فقط به یک سوال از هزاران سوال بی پاسخ جواب بدن:
چرا چند سال پیش که در همه دنیا قیمت خودرو خیلی پایین امده بود نمیگفتند قیمت مواد اولیه پایین آمده ما هم قیمتهامون را پایین بیاوریم؟
علزضا
۲۳:۲۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
چرا کار خانه های تولید خودرو در ایران محصولات خود را در داخل از کشور چندین برابرگران تر از خارج از کشور به فروش میرسانند . و ایا این بدین معنا نیست که قیمت تمام شده برای کارخانه پایین تر از قیمت حال است
بوستان
۲۳:۲۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
توی اروپا پول یک خودرو را پرداخت می کنی دو تا خودرو می دن
توی ایران پول دو تا خودرو را می دی یک خودرو می گیری
این است تفاوت خودروسازان ما و خارج
علی
۲۳:۲۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
قیمت خودرو از ابتدا نسبت به کشورهای دیگر گرانتر بوده است
اینها که قیمت خود را با دلار و مواد اولیه به نرخ دلار مقایسه میکنند آیا مبدانند خودرو های بی کیفیت داخلی را هیچ کس در بیرون از ایران هریدار نیست؟
وقیمت خودرو با همین کلاس و کیفیت بسیار بالا با همین قیمت ارز ارزان تر است...
تعربه واردات را بردارند هیچ کدام نمی توانند رقابت کنند
حسام
۲۳:۲۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چرا افزايش حقوق كارمندان در سال جاري زير 15 درصد است ولي افزايش قيمت خودرو 20 درصد؟ ايا ديگر ماشيني براي قشر متوسط وجود داره؟
زهرا عامری
۲۳:۲۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
سلام
در ماه مرداد برای خودروی L90 ثبت نام کردم و قرار بر این شد در مهر ماه خودرو با قیمت 17500000 تحویل بگیریم و با توجه به فرمایش وزیر محترم صنایع که اظهار داشتند قیمت جدید از تاریخ 91/7/12 باشد اما نمایندگی شرکت سایپا در همدان عنوان می نمایند که خودرو را با قیمت جدید تحویل خواهم داد خواهشمنداست توضیح دهید
ناصر
۲۳:۲۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
واقعا این دولت و خودروسازان فکر میکنند ملت گوشاشون درازه.
مظمئن باشین اگه تعرفه واردات خوردو برداشته شه و دست دولت کوتاه بشه و مردم بتونن راحا خودرو دلخواهشون رو وارد کنند، همه حتی دولت و خودروسازان میدونند که با کله میخورند زمین، وقتی یم خودرو مثلا میتسوبیشی شاسی بلند حتی با دلار 4000 تومان رو میشه با 20 میلیون تومان خرید مگه مردم دیوانه اند که مثلا واسه 1خودرو مثل 206، 30 میلیون پرداخت کنند. آخه تا کی این مردم ایران که واقعا به خاک سیاه نشستنشون به خاطر با حیا بودنشونه باید تاوان این چیزا رو بدن.
اگه مثلا شبکه های خبری میگن تو فلان کشور مردم شورش کردن مطمئن باشین که مشکلاتشون شاید 0.01 درصد مردم باشه.
به خدا خوبه یک واقع بین باشیم.
حسین
۲۳:۲۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
چرا در شرایطی که ما می توانیم خودرو خارجی با کیفیت بالا را با قیمت زیر 15 میلیون تومان بخریم مجبوریم بیش از 50 میلیون پول بدهیم ولی خودروی داخلی با کیفیت پایینتر بخریم؟ مگر دولت به شما مهلت 5 ساله نداد تا بتوانید خود را به بازار بین المللی رسانده و حمایت دولت از شما قطع گردد؟ پس این حمایت های بی مورد از شما چه معنی دارد؟ معنی دولت خدمت گذار و تولید ملی رو هم فهمیدیم.
در صنعت خودرو سازی رو لطفاً تخته کنید خیال همه راحت شود. بیش از 30 سال خوردید و بردید تا بلکه بتوانید خودرو در سطح بالا و قابلیت رقابت با بازار دنیا تولید کنید ولی روز به روز به بهانه های مختلف قیمت خودرو را بالا برده اید.
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چرا نظر منو نگذاشتین دلال های عزیز رو میگم دلال های گردن کلفت رو میگم
حمید
۲۳:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
ما باید ماشین ایرانی نخریم تا رو دست تولید کننده بمونه تا تولید کننده التماس مصرف کننده کنه از مردم خواهش دارم ماشین نخرن دنیا به اخر نمیاد .چندروز دیگه افزایش قیمت میدن حالا ببینیت ..اگه امکان داره تو برنامه مطرح کنید .
بهنام
۲۳:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
سلام.خواهش میکنم این سوال را مطرح کنید.چرا وقتی قیمت جهانیه خودرو و مواد اولیه به شدت پایین امده بود قیمت خودرو پایین نیامد و مسولین گفتند که بازار ما به بازار جهانی مربوط نیست ولی حالا گران شدن ماشین مستقیما به واردات و گران شدن ارض مربوط است.خواهشا مطرح کنید.
حسین برجی
۲۳:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
ایا تحریم تاثیری در گران شدن خودرودارد؟؟؟وایاماشینها ارزش این قیمتها رودارند؟
کاظمی
۲۳:۱۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
چه اصراریه که ما خودرو ساز بشیم اینقدر هزینه و سرمایه گذاری و خروج ارز دولتی و آخرش تولید بی کیفیت با قیمت بالا این سرمایه گذاری جای دیگه انجام بشه در عوض خودروی لوکس و با کیفیت وارد بشه مگه همه کشورها خودروو سازن که ما هم باشیم.....
سعید
۲۳:۱۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اقا چرا نظر من حذف میکنید؟مگه چیزی جز حقیقت گفتم؟توهین کردم؟دلم به همین چند تا برنامه خوش بود که اونم شما سانسور کنید!
حسام
۲۳:۱۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چرا افزايش حقوق كارمندان در سال جاري زير 15 درصد است ولي افزايش قيمت خودرو 20 درصد؟ ايا ديگر ماشيني براي قشر متوسط وجود داره؟
کاظمی
۲۳:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
چه اصراریه که ما خودرو ساز بشیم اینقدر هزینه و سرمایه گذاری و خروج ارز دولتی و آخرش تولید بی کیفیت با قیمت بالا این سرمایه گذاری جای دیگه انجام بشه در عوض خودروی لوکس و با کیفیت وارد بشه مگه همه کشورها خودروو سازن که ما هم باشیم.....
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اگر خودروسازان واقعا صادق هستند فقط به یک سوال از هزاران سوال بی پاسخ جواب بدن:
چرا چند سال پیش که در همه دنیا قیمت خودرو خیلی پایین امده بود نمیگفتند قیمت مواد اولیه پایین آمده ما هم قیمتهامون را پایین بیاوریم؟
علی
۲۳:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
قیمت خودرو از ابتدا نسبت به کشورهای دیگر گرانتر بوده است
اینها که قیمت خود را با دلار و مواد اولیه به نرخ دلار مقایسه میکنند آیا مبدانند خودرو های بی کیفیت داخلی را هیچ کس در بیرون از ایران هریدار نیست؟
وقیمت خودرو با همین کلاس و کیفیت بسیار بالا با همین قیمت ارز ارزان تر است...
تعربه واردات را بردارند هیچ کدام نمی توانند رقابت کنند
محمد
۲۳:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
لطفا خواهش می کنم بپرسید قیمت تمام شده یک ماشین برای خودرو سازان چقدر است و چرا باید محرمانه باشد؟
کاظمی
۲۳:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
چه اصراریه که ما خودرو ساز بشیم اینقدر هزینه و سرمایه گذاری و خروج ارز دولتی و آخرش تولید بی کیفیت با قیمت بالا این سرمایه گذاری جای دیگه انجام بشه در عوض خودروی لوکس و با کیفیت وارد بشه مگه همه کشورها خودروو سازن که ما هم باشیم.....
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
از آقایون بپرسید چرا حالا که گرون کردند عرضه نمی کنند میخوان دلال ها گردن کلفت تر بشن 206 که 16 بود شد 19 حالا اون دلالی که16 خریده داره 24 تا 25 میفروشه حدود 9 میلیون سود اونوقت ما حیرون
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
اگر خودروسازان واقعا صادق هستند فقط به یک سوال از هزاران سوال بی پاسخ جواب بدن:
چرا چند سال پیش که در همه دنیا قیمت خودرو خیلی پایین امده بود نمیگفتند قیمت مواد اولیه پایین آمده ما هم قیمتهامون را پایین بیاوریم؟
سید مهدی
۲۳:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
سلام.به نمایندگان خودرو ساران اعلام کنید که اولا آمار ارقامی که ارائه در ارطپتباط با مواد اولیه میدهند غیر واقعیست ودر صورت واقعیت این افزایش میبایست شامل بازار دیگر خودرو ساران دنیا نیز شده باشد در صورتیکه اینطور نیست ثانیا آیا قیمت سمند که به کشورهای آذربایجان وسوریه و ونزوئلا صادر میشه شامل همین افزایش شده؟!ثالثا با عنایت به اعمال نفوذ خودرو سازان قیمت خودر در ایران از ابتدا غیر واقعی قیمت گذاری شده بود رابعا چرا خودرو های بروز دنیا با کیفیت غیر مقایسه ای با ایران را ارزانتر از این دو شرکت عرضه میکنند با عنایت به اینکه هزینه تولید خیلی بیشتر از ایران میباشد خامسا حاضرم بعنوان یک کارشناس و بوسیله آمار وارقام واستنادات محکم و مبرهن با خودروسازان مناظره وثابت کنم که اینان ملت ایران را طور دیگری فرض کردند.
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
سلام
طبق اعلام وزارت صنعت خودروسازها مجاز بودن تا 18درصد قیمت خودروها رو افزایش بدن, حالا آقایون خودروساز با کدوم منطق و کدوم علم ریاضی قیمت خودرو رانا رو که موقع ثبت نام قرار بود 15 تومان قیمت تموم شدش بشه الان دارن 5/21 میگیرن ( 43درصد افزایش)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با 18 درصد افزایش قیمت رانا میشه حدود 18 میلیون
علی
۲۳:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
قیمت خودرو از ابتدا نسبت به کشورهای دیگر گرانتر بوده است
اینها که قیمت خود را با دلار و مواد اولیه به نرخ دلار مقایسه میکنند آیا مبدانند خودرو های بی کیفیت داخلی را هیچ کس در بیرون از ایران هریدار نیست؟
وقیمت خودرو با همین کلاس و کیفیت بسیار بالا با همین قیمت ارز ارزان تر است...
تعربه واردات را بردارند هیچ کدام نمی توانند رقابت کنند
علی
۲۳:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چرا دود بی تدبیری خودرو سازان و یا نهاد های دیگر بایستی تو چشم مردم برود؟
قاسم
۲۳:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام من در شهریور ماه 91 خودروی 9700000 تومانی ثبت نام کردم العان تکلیفم چیه که میگن همان خودررو 13000000 تومان شده .آیا تبصره ای واسه اونایی که قبلا ثبت نام کردن ندارن با تشکر.
کاظمی
۲۳:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
با سلام
چه اصراریه که ما خودرو ساز بشیم اینقدر هزینه و سرمایه گذاری و خروج ارز دولتی و آخرش تولید بی کیفیت با قیمت بالا این سرمایه گذاری جای دیگه انجام بشه در عوض خودروی لوکس و با کیفیت وارد بشه مگه همه کشورها خودروو سازن که ما هم باشیم.....