سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران:

ايجاد دروازه‌هاي مشترك مرزي با تركيه

هدف نهايي گمرك جمهوري اسلامي ايران از مذاكرات دو جانبه و همكاري با گمرك تركيه، ايجاد دروازه‌هاي مشترك گمركي در مرزهاي دو كشور است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل از گمرك، عباس معمارنژاد رئيس كل گمرك بيان كرد و اظهارداشت: در سيستم دروازه مشترك مرزي تشريفات گمركي ترخيص كالا به‌طور همزمان در دو گمرك مقابل هم انجام مي‌شود. يعني وقتي ما تشريفات گمركي صادرات كالا به تركيه را در گمرك بازرگان انجام مي‌دهيم، همزمان نظير همين تشريفات براي واردات آن كالا در گمرك گوربلاغ (گمرك مقابل بازرگان) انجام مي‌شود و اين امر به نحو قابل ملاحظه‌اي در كاهش زمان و هزينه تجار و بازرگانان طرفين تأثيرگذار است.

وي افزايش سرعت، دقت و صحت انجام تشريفات گمركي مربوط به ترخيص كالا را از مهم‌ترين مزاياي سيستم دروازه مشترك مرزي خواند و گفت: تفاهم‌نامه ايجاد اين‌گونه دروازه‌ها پيش‌تر از سوي وزاري دو كشور به امضا رسيده و مشكلي از اين جهت وجود ندارد.

رئيس كل گمرك با بيان اينكه در خلال برگزاري جلسات مسئولان گمركات ايران و تركيه موضوع اصلاح و تقويت زيرساخت‌هاي فيزيكي و سيستمي كردن كارها مورد بحث و تبادل‌نظر قرار مي‌گيرد ابراز اميدواري كرد كه دروازه‌هاي مشترك مرزي بين گمركات ايران و تركيه تا حدود 2 سال ديگر ايجاد شود. ايران و تركيه داراي سه مرز گمركي در مناطق بازرگان- گوربلاغ، سرو-اسن‌دره و رازي-كاپي‌كوي هستند كه هر سه در استان آذربايجان غربي واقع شده است.

معمارنژاد اظهارداشت: اين اقدام سال‌ها قبل در كشورهاي صنعتي انجام شده و نتايج مثبت زيادي به همراه داشته است./س
برچسب ها: گمرک ، ترکیه ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.