تلاش برای تسهیل تجارت میان ترکیه و ایران

سعیدلو (معاون رییس جمهور در امور بین الملل) و صافدل (رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران) با رفعت حصارجیک اوغلو (رییس اتحادیه اتاقهای بازرگانی و بورسهای ترکیه) دیدار و گفتگو داشتند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران، در این دیدار که در محل سفارت ایران و با حضور اعضای سفارت و رایزن بازرگانی برگزار شد، رفع موانع تجاری، گمرکی و بانکی میان دو کشور از مهمترین موضوعات مورد بحث بود.

رفعت حصارجیک بر ایجاد و توسعه فرصتهای کسب و کار برای تجار دو کشور از طریق موافقتنامه های تجارت آزاد و تحقق موافقتنامه های چندجانبه ای چون اکوتا تإکید کرد.

طرف ایرانی نیز آمادگی خود را برای گسترش همکاری های تجاری با انعقاد موافقتنامه تجارت ترجیحی و توسعه همکاری های فروشگاهی اعلام کرد.

همچنین صافدل و رفعت حصارجیک توافق کردند که ملاقاتها و همکاری های بیشتری میان سازمان توسعه تجارت ایران و اتاقهای بازرگانی ترکیه انجام پذیرد و پروژه ها و برنامه های مشترکی برای رفع موانع تجاری میان دو کشور آماده شود.

در این جلسه همچنین رشیدی (مدیرعامل فروشگاههای زنجیره ای رفاه) خبر از نهایی شدن موافقتنامه با شرکت فروشگاههای زنجیره ای چلیگلر آنکارا و تاسیس نخستین فروشگاه زنجیره ای ایرانی در کشور ترکیه داد.
برچسب ها: صافدل ، سفارت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار