سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«حشیش گیت» جنجال جدید سیاسی در فرانسه

والدین فرانسوی معتقدند این اقدام دولتمردان تنها روشی برای کسب درآمد بیشتر برای خروج از بحران اقتصادی است که افزایش مشکلات روانی و تهدید سلامتی نسل جوان را به دنبال دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، متهم شدن معاون يكي از شهرداري هاي پاريس به پولشويي درآمد حاصل از قاچاق حشيش بار ديگر مسئله خروج مصرف اين ماده مخدر از فهرست جرائم را در فرانسه مطرح كرده و مطرح شدن دوباره این موضوع به عامل تنش در عرصه سياسي اين كشور تبديل شده است.

موضوع از آنجا جنجالی تر شد که ونسان پيون وزير آموزش ملي فرانسه با حمایت ضمنی از خروج مصرف حشیش از فهرست جرائم گفت که بی نتیجه بودن قوانيني كه طي سالهاي گذشته در اين باره تصويب شده است، حاكي از ثمربخش نبودن اين شيوه است.

این سخنان تبدیل به نزاعی سیاسی در فرانسه شد تا جایی که ژان مارك ارو نخست وزير فرانسه از پيون خواست تنها از سياست هاي دولت حمايت كند و دولت فرانسه با انتشار بيانيه اي اعلام كرد اظهارات ونسان پيون تنها نظرات شخصي وي بوده است.

اما رسانه ها و افکار عمومی فرانسه به یاد دارند که پيش از اين نيز وزير مسكن فرانسه با بيان اظهارات مشابهي باعث بروز جنجال شده بود و دنيل ويان وزير كشور سابق فرانسه نيز از خارج كردن مصرف حشيش با مقاصد درماني از فهرست جرائم همانند برخي ايالت هاي آمريكايي حمايت كرده بود.

اما والدین و کارشناسان بهداشتی فرانسه معتقدند این اقدام دولتمردان تنها روشی برای کسب درآمد بیشتر برای خروج از بحران اقتصادی است و اگر مصرف اين ماده از فهرست جرائم خارج شود هركسي آن را استفاده خواهد كرد که این موضوع، افزایش مشکلات روانی و تهدید سلامتی نسل جوان را به دنبال دارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.