سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عفونت اطراف پروتز از چالش برانگیزترین جراحي هاي مفصل زانو

یکی از چالش برانگیزترین جراحي های مفصل زانو عفونت اطراف پروتز است که هم تشخیص را پیچیده می کند و هم درمانش جدید است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ فرشید باقری، متخصص ارتوپدی و جراح مفصل زانو و دبیر انجمن ارتوپدی خراسان امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه کنگره سالیانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: برای عفونت اطراف پروتز لگن و زانو یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین مشکلات عفونت اطراف پروتز است که یک فاجعه تلقی می شود زیرا هم تشخیص را دچار مشکلات پیچیده می کند و هم درمانش جدی، سخت و مبارزه طلبانه است.

وی گفت: نگرانی و ترس جراحان از عمل تعویض مفصل به دلیل حجم زیادی از مواد مصنوعی است که در بدن بکار برده می شود و  می تواند ایجاد عفونت کند و درمان های دیگر را زیر سوال می برد و در مراحل حاد تر بیمار را از داشتن یک مفصل مصنوعی برای همیشه محروم می کند.

وی تصریح کرد: استاندارد جهانی از نظر ایجاد عفونت در کشورهای دیگری که تمام شرایط بهداشتی در آن رعایت می شود بین 2 تا 3 درصد است و در بهترین مراکز درمانی کمتر از 5 درصد می باشد.

 باقری در خصوص انواع عفونت گفت: عفونت اطراف مفصل به سه روش ایجاد می شود یکی عفونت حاد است که بلافاصله بعد از عمل و در چند روز اول ظاهر می شود و منشا آن از طریق هوای اطراف فضای اتاق عمل است و زمینه هایی مثل دیابت، بیماری های ضعیف کننده سیستم ایمنی و بیماری رماتیسم منجر به مصرف داروهای کورتون می شود می تواند زمینه را برای عفونت مستعد کند.
علائم آن قرمزی، ترشح چرکی و تب می باشد که با آزمایش معمولی مثل اندازه گیری گلبول های سفید تشخیص داده می شود.

نوع دوم عفونتی است که در سه ماه اول اتفاق می افتد و نوع سوم عفونت مزمن است که بعد از سه ماه اتفاق می افتد و منشا آن باکتری هایی است که از طریق خون به محل دسترسی می یابند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.