سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

پیش بینی برداشت 55هزار تن انار از باغ های اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از پیش بینی برداشت 55 هزار تن انار از باغ های استان خبر داد .

 احمدرضا رئیس زاده در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار کرد: برداشت انار در سطح 9 هزار و 920 هکتار از باغ های استان اصفهان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه هشت هزار و 500 هکتار از سطح مذکور بارور است، پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 55 هزار تن محصول برداشت شود.

به گفته وی، برداشت ارقام محلی انار به صورت نوبرانه از نیمه اول شهریور ماه در کاشان آغاز شده و در سایر شهرستان ها برداشت ارقام تجاری از نیمه دوم مهرماه شروع شده است.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان اصفهان افزود: عمده ارقام انار تولیدی استان اصفهان شامل نمونه های نادری، رباب، ملس ساوه، شهرضا و رقم های محلی است.

به گفته وی بیشترین انار تولیدی استان در شهرستان های کاشان، اردستان، نطنز، شهرضا، نجف آباد، دهاقان و اصفهان به عمل می آید.

رئیس زاده با اشاره به سرمازدگی اواخر اسفند ماه سال گذشته که منجر به از بین رفتن بخش عمده ای از سرشاخه های درختان شد، گفت: تولید انار اصفهان در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد کاهش داشته است.
به گفته وی در سال گذشته از 9 هزار و 570 هکتار سطح زیرکشت انار، 61 هزار و 588 تن انار برداشت شد.

وی همچنین گفت: سالانه یک و نیم میلیون تن انار در دنیا تولید می‌شود و ایران با تولید بیش از 600 هزار تن اولین تولیدکننده این محصول در جهان است.

به گفته وی،انار محصول خاص استان‌های مرکزی، یزد، فارس، خراسان جنوبی، اصفهان و تهران است./س

برچسب ها: اصفهان ، برداشت ، انار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.