دبیر علمی نخستین همایش نکوداشت صباحی بیدگلی از ارسال نزدیک به 200 مقاله از کشورهای مختلف جهان به دبیر خانه این همایش بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علی اصغر دادبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در تالار اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اظهار داشت: از این تعداد، 90 مقاله کامل و بقیه خلاصه مقاله هستند که همگی آنها بدون بررسی کیفیت و به قصد نشان دادن میزان استقبال علاقه مندان به این شاعر، در یک مجموعه به صورت موضوعی چاپ شده است.

وی موضوع مقالات را شامل سبک شناسی شعری، قرآن و حدیث و مسایل دینی، حوزه بلاغت و فنون و زندگی و مرثیه شناسی، کتاب و نسخه شناسی شاعر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: مقالات رسیده به همایش به جز ایران از کشورهای قزاقستان، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، هند، بنگلادش، سوییس، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بوده است.

دبیر علمی همایش نکوداشت صباحی بیگدلی با اشاره به انتخاب نهایی 30 مقاله از بین مقالات کامل رسیده به همایش، تصریح کرد: سعی شده است این مقالات همزمان با برگزاری همایش در یک مجموعه چاپ شود.

دادبه، همچنین به تهیه مجموعه 700 صفحه ای در مورد صباحی بیدگلی، زندگی و اشعار این شاعر گرانقدر، اشاره و خاطر نشان کرد: این مجموعه هم از نظر معرفی دایره واژگانی، تخیلات و ترکیب سازی، تعبیرات و اشارات شاعر و هم از نظر رویدادهای تاریخی و معرفی دیگر شخصیت های برجسته ادبی حائز اهمیت است.

وی صباحی بیدگلی را یکی از بزرگترین مرثیه سرایان ایران برشمرد و برگزاری نخستین همایش نکوداشت این شاعر گرانقدر را در راستای معرفی بهتر و ارزش نهادن به کار و آثار او عنوان کرد.
گفتنی است : نخستین همایش بین المللی صباحی بیدگلی مرثیه سرای بزرگ قرن دوازدهم هجری، به مدت سه روز از نهم آبانماه سالجاری در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار می شود./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، ارسال ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.