سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره برند گردشگري نيازمند حمايت مسئولان

سازمان توسعه تجارت با بسترسازي و فرهنگ سازي و ايجاد دبيرخانه دائمي مسير را براي شکوفايي جشنواره و سمينار برند گردشگري فراهم کرده است.

کیومرث فتح الله کرمانشاهی معاون کل سازمان توسعه و تجارت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: ایجاد تصویری ماندگار از سفری خاطره انگیز به یک مقصد گردشگری و با رضایتمندی از محصولات و خدمات گردشگری بیش از هر مولفه دیگری نیاز به آشنایی با خواسته های گردشگران و انتظارات آنان و تلاش برای عینیت بخشیدن به آنها است.

وي تصريح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به برخورداری از جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاريخی بی بدیل و ضرورت معرفی آنها به بازارهای هدف و کسب مزیت رقابتی در جذب گردشگر بیش از پیش نیاز به تسریع در ایجاد و معرفی برند گردشگری خود است.

کرمانشاهي اضافه کرد:  بی شک سرعت بخشیدن به مطالعات و ساخت برندی در خور نام و عظمت ایران نه تنها به فعالیت ها و سیاست گذاری های گردشگری جهت می دهد بلکه باعث ایجاد وحدت رويه در حضور در رويدادهای بین المللی و هدفمند سازي سرمایه گذاری ها و تجميع انرژی می شود.       

معاون کل سازمان توسعه و تجارت تاکيد کرد: سازمان توسعه تجارت با بسترسازی، فرهنگ سازی، آموزش، ایجاد دبیرخانه دائمی و تعیین مسئول برای برند ملی، گردشگری، کالائی، بنگاهها و تعیین کمیته علمی و کمیسیون تخصصی درصد ساختارسازی و تبیین مبانی حقوقی برند است و با ساماندهی همایش ها و پیگیری درخصوص برند گردشگری و مسائل مربوط به ساخت و معرفی آن، یکی از حوزه هايی است که سازمان توسعه تجارت برای آن برنامه ریزی و با تشکیل کمیته علمی و بهره گیری از دانش بخش دانشگاهی و متخصصان داخلی و بین المللی و تجربیات فعالان گردشگری سعی در تحقق این امر نموده است.

کرمانشاهي اظهار داشت: بررسی سمینارها، همایش ها و رویدادهای مرتبط با برند گردشگری، به لحاظ اهداف، محتوا و ثمربخشی و صدور مجوزهای لازم از دیگر اقدامات سازمان توسعه تجارت است. اين در حالي است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی سیاست ها و فعالیت های گردشگری کشور بايد با سرعت بیشتری در این مسیر حرکت کرده و با بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های ایجاد شده ساخت برند ملی گردشگری را محقق سازد.   
معاون کل سازمان توسعه و تجارت تصريح کرد:  آنچه باعث تمایز این سمینار از سایر سمينارها شده، معرفی اهمیت برندهای گردشگری و لزوم توجه در سطوح مختلف به این مقوله است.

بطوريکه سمینار سالانه برند در گردشگری تلاش دارد ضمن آشنا نمودن بدنه گردشگری با مفهوم برندسازی، راهکارها و روش های ساخت و مدیریت آن را به صورت کاملا عملیاتی ارائه کند و از آنجایی که بخش خصوصی متولی برگزاری آن بوده، به دلیل آشنایی با چالش های موجود همواره سعی کرده در مسیر پیشرفت این صنعت، به نیازهای علمی و حرفه ای پاسخگو باشد. 

وي اظهار داشت: حمایت از نو آوری و حرکت رو به جلو با در نظر گرفتن زمینه هایی که پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری را تسهیل می نماید، از دغدغه های سازمان توسعه تجارت است و با توجه به اینکه سومین جشنواره و سمینار برند در گردشگری در این مسیر قرار گرفته، لازم است بخش های مرتبط از جمله این سازمان، از برگزاری آن حمایت نموده و از دستاوردهای آن جهت دانش افزایی مجموعه گردشگری استفاده کنند./س
برچسب ها: گردشگری ، حمایت ، توسعه ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.