سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار خراساني به باشگاه خبرنگاران خبر داد

تحويل 2 فاز از 1800 واحد مسكوني مناطق زلزله‌زده تا پايان آذر ماه

رئيس سازمان بسيج سازندگي کشور از تحويل يک فاز از هزار و 800 واحدهاي مسکوني تا پايان آبان ماه توسط بسيج سازندگي خبر داد و گفت: در صورتي که بنياد مسکن، مصالح را به موقع به دست ما برساند فاز دوم را هم تا پايان آذر ماه به هموطنان آسيب ديده‌ تحويل خواهيم داد.

سردار مجيد خراساني رئيس سازمان بسيج سازندگي کشور در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه پس از حادثه تأثربرانگيز زلزله در آذربايجان شرقي، گروه‌هاي جهادي اين استان و 9 استان مجاور در اولين ساعات حادثه در محل حضور يافته و خدمات شاياني به زلزله‌زدگان ارائه کردند، اظهار داشت: بيش از 70 گروه جهادي نيز از سراسر کشور در روزهاي بعدي در منطقه حضور پيدا کرده و مشغول خدمت‌رساني شدند.

وي افزود: در عرصه بازسازي مناطق آسيب ديده نيز بسيج سازندگي ساخت حدود يك هزار و 800 واحد مسکوني را پس از واگذاري زمين و تأمين مصالح از سوي بنياد مسکن اين استان به عهده گرفت و گروه‌هاي جهادي با کمک ظرفيت‌هاي موجود سپاه آذربايجان شرقي مشغول ساخت اين واحدها شدند.

رئيس سازمان بسيج سازندگي کشور از اجرايي شدن بيش از 600 فُنداسيون واحدهاي مسکوني در مناطق زلزله‌زده خبر داد و تأکيد کرد: همچنين بيش از يك هزار فنداسيون نيز آماده بِتُن‌ريزي شده است. بالغ بر 300 واحد نيز اسکلت‌گذاري شده و در واقع همه يك هزار و 800 واحد در مرحله اجرايي خوبي به سر مي‌برند.

وي از تحويل يک فاز از اين واحدهاي مسکوني تا پايان آبان ماه خبر داد و تصريح کرد: در صورتي که بنياد مسکن، مصالح را به موقع به دست ما برساند، فاز دوم را هم تا پايان آذر ماه به هموطنان آسيب‌ديده‌ تحويل خواهيم داد.

سردار خراساني پيام حضور بيش از 2 هزار و 500  جهادگر در مناطق زلزله‌زده را نوع‌دوستي و همدلي آنان با آسيب‌ديدگان حادثه خواند و يادآور شد: حضور اين تعداد جهادگر از اقوام مختلف و از دورترين نقاط کشور، قوت قلبي براي هموطنان زلزله‌زده به شمار مي‌رود.

وي همچنين با بيان اينکه تنها مديريت جهادي مي‌تواند در پيشبرد "اقتصاد مقاومتي" مورد نظر مقام معظم رهبري کارآمد باشد، ادامه داد: خود اتکايي، خودکفايي و بهترين استفاده از تحريم‌ها در گرو بيرون آمدن از اتکاي نفتي،‌ اداره کردن فضاي توليد به شکل مردمي و در حجم وسيع است. بسيج سازندگي در 14 زمينه که کشور را به خود کفايي مي‌رساند و نقش قابل توجهي در اشتغال‌زايي دارد برنامه ريزي‌هاي ارزشمندي انجام داده است.

رئيس سازمان بسيج سازندگي با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري در حوزه اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد ملي اظهار داشت: بسيج سازندگي، توسعه توليد مرغ سنتي در روستاها و حاشيه شهرها را در دستور کار دارد. همچنين در حوزه توليد عسل، قارچ و ميوه‌هاي گلخانه‌اي با تاکيد بر مردمي بودن اين حرکت اقدامات و برنامه‌هاي شاخصي در دستور کار است.

وي در پايان از اعزام گروه‌هاي جهادي به مناطق آسيب ديده در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بسيجيان جهادگر کشور در هر عرصه‌اي براي ياري‌رساني به ملت فروگذار نخواهند بود و با تمام توان در حفظ و شکوفايي انقلاب اسلامي خواهند کوشيد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.