سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه دستگاههای بايد همگام و همسو با ناجا در برخورد با پدیده شوم اعتیاد قدم بردارند

مهندس مهرداد بذرپاش گفت:‌ همه دستگاههای ذیربط پلیس همگام و همسو با ناجا درجهت ریشه کن نمودن این پدیده شوم اجتماعی گام برداشته و دربحث جمع آوری معتادان به نیروی انتظامی کمک نمایند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مهندس مهرداد بذرپاش که به همراه دکتر علی اکبر زارعی و دکتر حسین طلا نمایندگان شهر تهران درحاشیه طرح جمع آوری معتادین و افراد کارتن خواب درسرکلانتری هفتم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ حضور یافته بود درپاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید: فکر می کنید راهکار اساسی دربرخورد با مقوله معتاد چه می باشد و چگونه می شود محلات پایتخت را از وجود این افراد پاک کرد؟ گفت: پدیده ناشایست اعتیاد آسیب جدی به جامعه وارد آورده و برای رفع این معضل مبارزه فرهنگی با مدل های مختلف جوامع باید انجام پذیرد.
وی با اشاره به اینکه اصحاب هنر، اصحاب فرهنگ و اصحاب رسانه کار عمیق فرهنگی درزمینه آشنایی خانواده ها و نسل جوان با پدیده شوم اعتیاد می بایست انجام دهند خاطرنشان کرد: ساختار و نحوه برخورد با معتاد باید اصلاح شود و تغییر یابد.
بذرپاش ادامه داد: قانون برخورد با عمده فروش، خرده فروش و مصرف کننده مواد مخدر باید تشدید شود و قوانین جدیدی در مجلس شورای اسلامی برخورد با این پدیده شوم به تصویب برسد.
نماینده مردم شهرتهران درپایان سخنان خود با اشاره به اینکه امروز ما شاهدیم پلیس پایتخت عملکرد خوب و کارنامه درخشانی دربحث برخورد با پدیده شوم اعتیاد، دستگیری موادفروشان و جمع آوری معتادان و افراد کارتن خواب از خود نشان داده است، یادآور شد: همه دستگاههای ذیربط می بایست همگام و همسو با ناجا درجهت ریشه کن نمودن این پدیده شوم اجتماعی گام برداشته و در بحث جمع آوری معتادان به نیروی انتظامی کمک نمایند.
دکتر علی اکبر زارعی، نماینده مردم شهرتهران درمجلس شورای اسلامی نیزدرپاسخ به سوال مذکور گفت:‌ متاسفانه امروز ما درکشور شاهد این پدیده شوم و بلای خانمان سوز که برخی از خانواده ها و نسل جوان را درگیر خود کرده است، هستیم.
وی ادامه داد: درگذشته درمجموع اقدامات خوبی درحوزه برخورد اعتیاد، موادفروش و معتاد صورت پذیرفته اما کافی نبوده است ، به طوریکه دربحث جمع آوری معتادین و برخورد با پدیده قاچاق موادمخدر، ناهماهنگی هایی بین دستگاههای ذیربط وجود دارد که دربعد اجرا مشکلاتی را به وجود آورده است.
دکتر زارعی اضافه کرد: قوانین قبلی که در مجلس تصویب شده است، قوانین خوبی بود و دست قوه قضاییه و نیروی انتظامی را دربرخورد با قاچاقچی و معتاد تا حدودی باز گذاشته اما دربحث جمع آوری که به نگهداری و ترک اعتیاد معتاد ختم می شود ناهماهنگی هایی وجود دارد.
امروزه ما شاهدیم درمحلات جنوبی پایتخت پدیده اعتیاد نمود بیشتری داشته و این معضل باعث آزردگی، سلب آرامش و آسایش کمتر خانواده های ساکن دراین مناطق که اغلب از خانواده های محترم شهدا و مردم متدین شهرتهران هستند، شده است.
آنچه که مردم ازنمایندگان خود درمجلس انتظار دارند، تشدید برخورد با پدیده شوم اعتیاد، تصویب قوانین قوی و محکم درراستای برخورد با قاچاقچیان، موادفروشان و خرده فروشان و نظارت برحسن اجرای اقدامات صورت گرفته دراین حوزه می باشد.
نماینده مردم تهران درپایان با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به عنوان متولی امر برخورد و مبارزه با قاچاق موادمخدر، معتاد،‌اقدامات خوبی را انجام داده است، خاطرنشان کرد: برای برخورد با پدیده شوم اعتیاد عزمی راسخ واراده ملی لازم است چرا که می بایست درکنار برخورد با کارفرهنگی و آموزشی نیز درهمه ابعاد صورت پذيرد./ز
برچسب ها: معتادان ، اعتیاد ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.