سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر مهم‌ترین اخبار "سیاسی" جمعه

مهمترین عناوین خبری "گروه سياسي" که در روز جمعه منتشر شده موضوعاتي چون: ملت ایران اهل تجاوز و تعرض نیست اما در مقابل هیچ تجاوزی کوتاه نمی‌آید، موفقيت در طراحي و ساخت پهپاد‌هاي حازم جديد، اصلاح‌طلبان هر زمان که قانون به نفع آنها بود دم از قانون‌مداري مي‌زدند، حضور رهبر انقلاب در منزل چهار خانواده شهید بجنورد و... است.

مهمترین عناوین گروه سياسي  باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

ملت ایران اهل تجاوز و تعرض نیست اما در مقابل هیچ تجاوزی کوتاه نمی‌آید


مقام معظم رهبري اظهار داشتند: ملت ایران امروز بیش از هر زمان دیگر در مقابل دشمنان، احساس قدرت می‌کند و این احساس متکی بر واقعیات است.

موفقيت در طراحي و ساخت پهپاد‌هاي حازم جديد/ انعقاد قرارداد 15 پروژه كلان صنعتي
مديرعامل موسسه اجرايي خاتم قرارگاه خاتم‌الانبياء گفت: هم‌اكنون با طراحي و ساخت پهپاد‌هاي حازم‌هاي 1، 2 و 3 و شركت در سه ميدان تير تمرين تاكتيكي ثامن‌الحجج در منطقه به موفقيت‌هاي خوبي دست يافته‌ايم.

اصلاح‌طلبان هر زمان که قانون به نفع آنها بود دم از قانون‌مداري مي‌زدند
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: اصلاح‌طلبان در دوران اصلاحات و بعد از آن، ديد گزينشي نسبت به قانون داشتند و در مواقعي كه قانون به نفع آنان بود دم از قانون‌مداري مي‌زدند‌ اما هنگامي كه همين قانون به ضررشان مي‌شد به بهانه دموكراسي در برابر آن مي‌ايستادند و جنجال به پا مي‌كردند.

تلاش کشورهاي مخالف سوريه براي جامه عمل پوشاندن به اهداف شوم آمريکا در منطقه

يک کارشناس سياست خارجي گفت: ترکيه،‌ قطر و عربستان سعي دارند در راستاي خواسته‌هاي آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي در مسئله سوريه دخالت و اهداف شوم آنها را عملي کنند.

گزارش تصويري/ حضور رهبر انقلاب در منزل چهار خانواده شهید بجنورد


رهبر انقلاب شب‌ گذشته در منزل چهار خانواده شهید شهرستان بجنورد از جمله شهید محمدزاده از شهدای وحدت و همرزم شهید شوشتری حضور یافتند.

آينده سياسي منطقه تحت تاثير دو نيروي اصلي اسلام‌گرايي و دموكراسي‌خواهي است

عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: اگر در هنگام آغاز انقلاب‌هاي شمال آفريقا و خاورميانه ترديد‌هاي فراواني در مورد گرايش‌هاي سياسي جاري در اين جوامع وجود داشت، امروز ديگر ترديدي نيست كه آينده سياسي اين منطقه تحت تاثير دو نيروي اصلي اسلام‌گرايي و دموكراسي‌خواهي خواهد بود.

ضرورت برخورد شدید دستگاه قضا با متجاوزان به نوامیس
یک حقوقدان گفت: قوه قضائیه باید با متجاوزان به نوامیس مردم بر اساس قانون مجازات اسلامی، برخوردی جدی و قاطع داشته باشد.

بانيان دولت وحدت ملي در پي تكرار پروژه ناكام فتنه 88 هستند
عضو جبهه پايداري گفت: پشت سر سياه‌نمايي‌ و بحراني نشان دادن اوضاع كشور توسط اصلاح‌طلبان، تز توسل به وحدت و ائتلاف ملي مطرح مي‌شود؛ اين افراد در پشت صحنه، پروژه ناکام 88 را مجددا دنبال مي‌کنند اما خوشبختانه در جامعه اسلامي ما اين پروژه جواب نمي‌دهد.

درماندگي كشورهاي تحريم‌كننده نفت و گاز ايران در تامين انرژي، تحريم‌هاي اعمالي را خنثي ‌كرد
عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: فصل سرما باعث شده بسياري از کشورهاي شرکت کننده در تحريم ايران از اقدام خود پشيمان شوند و تقاضاي خريد نفت و گاز از كشورمان را داشته باشند.

ابلاغ رای دادگاه به متهمان "اختلاس بیمه" طی هفته آتی/20روز فرصت اعتراض برای متهمان


قاضی پرونده اختلاس بیمه گفت: با پایان یافتن مراحل تایپ رای صادره برای متهمان اختلاس بیمه، آراء طی هفته آتی از طریق وکلای متهمان به آنها ابلاغ می‌شود.

اظهارات خاتمي همان ادبيات بنياد سوروس است
عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: اظهارات خاتمي همان ادبيات بنياد سوروس و ديگر ارگان‌هاي ضد‌انقلاب و صهيونيستي ـ آمريكايي بوده و جملات آن‌ها دقيقا از زبان برخي چهره‌هاي اصلاح‌طلب بيرون مي‌آيد.

راه‌هاي برون‌رفت از نوسانات ارزي كشور

عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: راه‌هاي برون‌رفت از اين نوسانات اين است که بحث دلار و مباحث اقتصادي را که تحت تاثير تام دولت قرار دارد را به صورت مشترک و با کمک مجموعه‌ها و شخصيت‌هاي شاخصي اداره کنيم و اين مسئله در زمان جنگ نيز وجود داشت که مجموعه‌هاي مردمي و شخصيت‌هاي شاخص در کنار نظام و دولت به حل مشکلات اجراي مشغول بوده‌اند.

از دستگیری 30 اخلال‌گر ارزی تا احضار کارگردان فیلم ضد اسلامی به دادگاه لس‌آنجلس
لزوم ایجاد قانون مشخص برای برخورد با اسیدپاشی، دستگیری 30 مخل بازار ارز، ادامه مبارزه قاطعانه با مفسدان ارزی، احضار کارگردان فیلم موهن به دادگاه لس‌آنجلس، عدم اقدام وکیل جوانفکر برای آزادی وی، اتهامات مدیر مسئول روزنامه مغرب، مجرمیت روزنامه ستاره صبح، توقیف کیهان کاریکاتور، دلایل ارجاع پرونده اختلاس بیمه به دادگاه و...مهمترین رویدادهای دستگاه قضایی را طی هفته گذشته رقم زدند.

درخواست آزادي بازداشت‌شدگان سیاسی عربستانی


گروهی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان سیاسی عربستانی با تجمع در ریاض، پایتخت این کشور آزادی آنها را خواستار شدند.

احمدي: در فضاي نوين خاورميانه ناسيوناليسم مدني، قوم‌گرايي را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در ششمين همايش سالانه انجمن علوم سياسي ايران گفت: در فضاي نوين خاورميانه ناسيوناليسم مدني همچنان نيروي محركه خود را حفظ كرده و قوم‌گرايي يا ناسيوناليسم قومي را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.