سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای اولین بار در خاورمیانه انجام شد:

صحیح ترین روش رسم درخت فیلوژنتیک

محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران برای اولین بار در خاورمیانه به شناسایی کیلروایگانیسم با روش های جدید و استاندار دست یافتند.

دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ درخصوص راه اندازی این دوخدمت جدید گفت: بنابر اعلام کمیته بین المللی سیستماتیک پروکاریوت ها تعیین موقعیت فیلوژنتیک یکی از الزامات شناسایی پلی نازیک میکروارگانیسم هاست.

وی افزود: استفاده از سیستم ARB و پایگاه های داده SILVA و LIP صحیح ترین روش رسم درخت فیلوژنتیک بوده و توسط این کمیته به عنوان دقیق ترین روش بین المللی استاندارد معرفی شده است ،که این سیستم از ویژگی های حفاظت شده توالی و ساختار ژن های ریبوزومی بمنظور هم راستا سازی توالی ها و مشخص کردن موقعیت فیلوژنتیک سویه استفاده می کند.

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی ورزشی ایران همچنین اظهار داشت: استفاده از این سیستم ها برای اولین بار در خاورمیانه در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران راه اندازی شده و به صورت خدمات ارائه می شود.

خدمات علمی محققان عامل قطع وابستگی به كشورهای بیگانه است

راه اندازی خدمات علمی صورت گرفته درمرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران یکی از عوامل قطع وابستگی به کشورهای بیگانه تلقی می شود.

دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی در ادامه گفت: این مرکز آمادگی کامل دارد تا با ارائه در روش جدید راه اندازی شده در این مرکز، به ارائه خدمات به محققان پرداخته و شاهد ارتقا هر چه بیشتر علوم زیستی در کشور باشد.

فاضلی در خصوص خدمت کنترل کیفیت توالی  Rrna   16s  بر اساس ویژگی های ساختار دوم و ساختارهای حفاظت شده خاطر نشان کرد: شرایط اولیه صحیح بودن هر آنالیز، صحت و قدت مناسب داده های ورودی آن است و خطاهای ناشی از بد خوانش توالی های DNA در بسیاری موارد منجر به برآورد نادرست از ارتباطات فیلوژنتیک و حتی سرمایه گذاری های مالی، علمی و زمانی غیر مفید در شناسایی گونه های جدید میکروبی میگردد.

محقق کشورمان در ادامه تصریح کرد: مجموعه نرم افزار ARB باداشتن ابزارهای مناسب و گروه های داده ای آن، امروز، در سراسر جهان به عنوان روشی استاندارد برای آنالیز داده RRNA در حجم انبوه پذیرفته شده است و به طوریکه نخستین مقاله این پروژه که در سال 2004 توسط ludwing و همکارانش منتشر شده است تاکنون بیش از 2800 بار در انتشارات معتبر علمی رفرنس داده شده است./ع2
برچسب ها: فیلوژنتیک ، ژنتیک ، علمی ، زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.