سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

خسارت 1500 میلیارد ریالی بلایای طبیعی درگیلان

بلایای طبیعی در استان گیلان، درنیمه نخست امسال بیش از یک هزار میلیارد ریال خسارت برجای گذاشته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، کیهان هاشم‌نیا استاندار گیلان ضمن بازدید از مانور زلزله در مرکز بین‌المللی آموزش‌های تخصصی چاف لنگرود گفت: بلایای طبیعی در گیلان از ابتدای امسال تا کنون 150 میلیارد تومان خسارت وارد کرده استکه این میزان برابر با هزینه ساخت سد شهر بیجار برای آبرسانی به 12 شهر استان است.

کیهان هاشم نیا با بیان اینکه 97 درصد تلفات در 30 ثانیهنخست بلایا اتفاق می‌افتد، برضرورت ارتقاء توان تخصصی امدادگران ، توسعه تجهیزات ، امکانات و پایگاههای امداد رسانی در استان تاکید کرد و افزود: باحضور سریع و بموقع گروه های امداد ونجات در محل حادثه می توان میزان تلفات جانی را در حد چشمگیری کاهش دادو آلام آسیبدیدگان را کم کرد.

در مانور فرضی زلزله در چاف لنگرود ، پس از ایجاد زلزه فرضی به قدرت 7 درج ریشتر نحوه پناهگیری افراد ، عملیات جستجو و نجات ، خاموش کردن آتش ، و اسکان اضطرای توسط امدادگران ، ماموران آتش نشانی و دیگر نیروهای حاضر در مانور اجرا شد .

در گیلان 80 هزار داوطلب امدادگر و 965 امدادگر آموزش دیده در تیم‌های تخصصی ارائه ، سی و سه خدمت امدادی را هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه برعهده دارند./ س


برچسب ها: خسارت ، بلایای ، طبیعی ، گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.