سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشگی تهران:

کاهش مرگ و میر کودکان در چهار سال اخیر در کشور

در نخستین روز از 24 کنگره بین المللی بیماری های کودکان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از کاهش سطح مرگ و میر کودکان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران  در نخستین روز از 24 همایش بین المللی بیماری های کودکان با اشاره به احداث 3 مرکز تخصصی کودکان گفت: در سالهای اخیر در مرکز طبی کودکان اقدامات خوبی انجام شده و برنامه های زیادی نیز در دست اجراست.بیش از ده میلیارد سرمایه گذاری در مرکز صورت گرفته است که این سرمایه گذاری ها ماندنی خواهند بود.

وی افزود: با وجود اینکه جمعیت کشور ما به سمت سالخوردگی پیش می رود اما باید توجه داشت که جمعیت جوان ما نیز رو به رشد است و ما نیاز داریم تا با برنامه ریزی درست سلامت این جمعیت جوان را تامین کنیم که خوشبختانه در این زمینه به موفقیت هایی دست پیدا کرده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نتایج مطالعات انجام گرفته بر روی 35 هزار خانوار ایرانی در بسیاری از شاخص ها نشان می‌دهد که طبق این آمار  7/7 درصد از نوزادان کشور وزن کم تر از 5/2 کیلوگرم دارند و میزان مرگ و میر نوزادان کشور از 3/18 درصد به 6/15 درصد رسیده و همچنان نیز فضای بیشتری برای ارتقا دارند.

وی همچنین تصریح کرد: با توسعه فعالیت های حیطه پزشکی کودکان در سالهای اخیر نیز میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال از 28 درصد به 65/20 رسیده و این رقم در کودکان زیر 5 سال از 36 به 22 رسیده است.


لاریجانی با اشاره به اینکه تامین سلامت معنوی و روحی کودکانی از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: ما هنوز خانواده های داریم که فکر می‌کنند تنبيه بدنی بهترین روش برای ارتقای شخصیت و تربیت کودکان است و ما وظیفه داریم این نگرش را در جامعه تغییر دهیم تا سطح سلامت روانی کودکان نیز ارتقا یابد.و این یکی دیگر از وظایف طب کودکان است.

وی در خصوص رعایت اطلاق پزشکی در برخورد با بیماران گفت: در بسیاری از موارد بزرگسالان به راحتی از حق خود دفاع می‌کنند ولی ما پزشکان باید صدای کودکان بیمار باشیم و به خوبی از آنها رسیدگی کنیم.

لاریجانی در خاتمه از زحمات و تلاش های پزشکان اطفال مرکز طبی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران قدردانی کرد و گفت: اقدامات خوبی در مرکز طبی اطفال انجام شده که این فعالیت های رو به رشد است و تمامی پزشکان حیطه طب کودک در کشور سعی در ارتقا سطح سلامت کودکان در کشور دارند./ع2

 

برچسب ها: کاهش ، کودکان ، پزشکی ، نوزادان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.