سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساعتی پیش

اشغال افغانستان یک سال دیگر تمدید شد

با گذشت یک دهه از اشغال افغانستان توسط امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، این کشور هنوز با خشونت های گسترده و مشکلات ناشی از حضور بیگانگان روبرو است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در روز 7 اکتبر سال 2001 یعنی 11 سال قبل، جورج دبلیو بوش رییس جمهوری وقت آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم و انتقام جویی از حوادث 11 سپتامبر ، فرمان حمله و اشغال خاک افغانستان را صادر کرد و پس از گذشت بیش از یک دهه،  شورای امنیت سازمان ملل سه شنبه شب به وقت تهران با تشکیل جلسه ای برای بررسی اخرین تحولات افغانستان، دوره ماموریت نیروهای بین المللی مستقر در آن کشور برای یک ساله دیگر تمدید کرد.

شورای امنیت در این جلسه اخرین تحولات امنیتی افغانستان را بررسی کرده و ماموریت نیروهای بین المللی موسوم به ایساف را در افغانستان برای یک سال دیگر تمدید کرد. این نیروهای که تعداد آن ها 100 هزار نفر می رسد تا پایان اکتبر سال 2013 در افغانستان باقی خواهند ماند. این نیروها زیر نظر ناتو فعالیت می کنند و در حال حاضر 68 هزار نفر از آنها امریکایی هستند.

با گذشت یک دهه از اشغال افغانستان توسط امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، این کشور هنوز با خشونت های گسترده روبرو است و بر اساس امارهای سازمان ملل در نیمه نخست سال میلادی جاری، هزار و 145 غیر نظامی در خشونت های افغانستان کشته و حدود دو هزار نفر دیگر مجروح شده اند.

حضور نیروهای اشغالگر و ادامه نفوذ طالبان در مناطق مختلف افغانستان باعث شده تا ناامنی و اقدامات تروریستی در این کشور همچنان ادامه داشته باشد و زیر ساخت های آن کشور ویران شده باقی بماند و 11 سال تبلیغات آمریکا و ناتو برای برقراری امنیت و نشان دادن چهره ای موجه از اشغالگری، نتیجه ای نداشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.