سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپ برای برکناری این کشیش شخصا دست به کار شد +عکس

هم اکنون اين كشيش به آزار و اذيت جنسي كودكان مظنون است و واتيكان نیز علاوه بر نهادهای قضایی شیلی، در اين خصوص تحقيق مي كند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، انتشار پیاپی اقدامات غیراخلاقی کشیش های کاتولیک در کشورهای مختلف بخصوص اروپا فشار زیادی را بر واتیکان وارد کرده است و کار به جایی رسیده که پاپ بنديكت پانزدهم رهبر مذهبي كاتوليك هاي جهان مجبور شد استعفاي ماركو آنتونيو كشيش 47 ساله شهر ايكيكه (شيلي ) را كه به آزار و اذيت جنسي نوجوانان متهم است ، بپذیرد.

واتيكان در بيانيه كوتاهي اعلام كرده که اين كشيش استعفاي خود را براساس ماده 401 - اس دو قوانين كليسا ، تسليم كرده است. اين ماده به استعفا به دلايل مربوط به سلامت يا هر علت مهم ديگر اشاره مي كند.

هم اکنون اين كشيش به آزار و اذيت جنسي كودكان مظنون است و واتيكان نیز علاوه بر نهادهای قضایی شیلی، در اين خصوص تحقيق مي كند.



مطبوعات شيلي چند روز قبل گزارش داده بودند اين كشيش به آزار واذيت يك نوجوان در سال 2009 متهم شده است و به موازات آن واتيكان از طريق ايوو اسكاپولو نماينده پاپ در شيلي، درباره شكايت يك جوان ديگر عليه اين كشيش در خصوص سوء استفاده جنسي تحقيق مي كرد.

با توجه به اینکه حدود 90 درصد مردم شیلی کاتولیک هستند، واتیکان نگران است این اقدامات غیراخلاقی موجب دلسردی مردم از فعالیتهای کلیسا شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.