سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران اروپا فقط این کشور قاره سبز را خوشحال کرد

به گفته رسانه های اوکراینی، بازار املاك و مسكن در غرب این کشور همزمان با بازگشت كارگران به كشورشان، بسيار شكوفا شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، از زمان فروپاشي شوروي سابق به اين طرف، اوكراين همواره منبع سرشار كارگران ارزان قيمت براي اتحاديه اروپا بوده است. و بر اساس آمارها تقريبا يك دهم از تمامي شهروندان اوكرايني در كشورهاي خارجي كار مي ‌كنند.

در حال حاضر، بيش از چهار ميليون اوكرايني در اتحاديه اروپا مشغول به كار هستند، اما بسياري از آنان در حال بازگشت به زادگاه هاي خود هستند. تقريباً هر خانواده در غرب اوكراين يك عضو دارد كه در خارج از كشور كار مي‌ كند و حتي برخي از شهرهاي كوچك در غرب اوكراين تقريباً از سكنه خالي شده بوده است.

اکنون بسياري از كارگران مهاجر اوكرايني به علت وخامت اوضاع اقتصادي اتحاديه اروپا به كشورشان بازگشته اند و روند مهاجرت معكوس اين كارگران همچنان ادامه داد و شمار فزاينده اي از اوكرايني هايي كه به اسپانيا، ايتاليا، پرتغال و برخي ديگر از كشورهاي اتحاديه اروپا مهاجرت كرده بودند با توجه به شرايط وخيم اقتصادي در اين كشورها، به وطن خود مراجعت كرده‌اند.

اين در حالي است كه كشورهاي اروپايي به علت ضعف اقتصادي كنوني شان، بيش از پيش به اين كارگران ارزان قيمت اوكرايني احتياج دارند.

به گفته رسانه های اوکراینی، بازار املاك و مسكن در غرب این کشور همزمان با بازگشت كارگران به كشورشان، بسيار شكوفا شده و همان شهرهايي كه تقريبا به شهر ارواح و خالي از سكنه تبديل شده بود، بار ديگر شاهد افزايش جمعيت و تجديد فعاليت‌هاي اقتصادي شده است.

در طول يك سال گذشته كارگران اوكرايني شاغل در اتحاديه اروپا و ساير كشورهاي خارجي در مجموع بالغ بر 7 ميليادر دلار به كشورشان فرستادند كه براي اوكراين رقمي قابل ملاحظه است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.