سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار صمیمی اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با رییس دانشگاه آزاد

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه به تشریح عملکرد 7 ماهه این دانشگاه پرداخت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار  با تاکید بر انتقال 12 هزار و 600 دانشجوی مجرد دختر به محل زندگی دایم پدر و مادر خود  گفت: امسال  90  درصد دانشجوهای  دوره کارشناسی در استان‌های محل زندگی خود مشغول تحصیل هستند.

دانشجو با اشاره به اخذ مجوز برای بیش از 1500 دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعضاً با فارغ التحصیلانی روبه رو بودیم که مدارک آنها مورد تایید وزارت علوم و بهداشت نبود که با اخذ این تعداد مجوز مشکل آنها حل شد.

وی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه­ها اظهار داشت: در تجهیز آزمایشگاه­ها ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری علیرغم تحریم، نگاهمان به بازار داخلی بود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی از جذب 400 نفر بورسیه، استخدام 500 عضو هیات علمی و ارتقا رتبه بیش از 550 استاد خبر داد و افزود: بیش از یک سال و نیم بود که جلسات هیات ممیزه برگزار نشده بود و ما توانستیم در طول این هفت ماه برای بیش از 550 استاد احکام ارتقا رتبه صادر کنیم.

دانشجو 100 هزار مترمربع ساختمان سازی و برگزاری شش دوره موفقیت آمیز کنکور را از دیگر اقدامات صورت گرفته در طول این مدت برشمرد و اظهار داشت: پیشرفت پروژه های عمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی با سرعت خوبی صورت می گیرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی به تشکیل شورای استعداد یابی و شورای انتصابات اشاره کرد و اذعان داشت: درطول این مدت 108 رییس واحد دانشگاهی منصوب شدند.

دانشجو با تاکید بر عدم تمرکز زدایی در دانشگاه آزاد اسلامی و تشکیل هیات امنای استانی تصریح کرد: از این به بعد تصمیمات در هر استان توسط هیات امنای استان گرفته خواهد شد.

همچنین در حاشیه این دیدار الله یار ملک شاهی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اقدامات دکتر دانشجو در طول این هفت ماه را بسیار مناسب و موثر ارزیابی کرد و گفت: روند خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی حاکم شده است.
وی امور فرهنگی دانشگاه را از مسایل مطرح شده در این دیدار عنوان کرد و افزود: برخی از دوستان پیشنهاد دادند در صورت امکان تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اسلامی لحاظ شود تا دانشجویان در فضای مناسب و با آرامش خاطر به ادامه تحصیل بپردازند.

ملک شاهی به تعامل مثبت مجلس با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در آینده ای نزدیک دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد با اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دیدار خواهد کرد.

همچنین در این دیدار اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به ارائه دیدگاه­ها و نقطه نظرات خود پرداختند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.