سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك روز مانده به بيست و ششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان؛

برگزاري جشنواره فيلم كودك غنيمت است/ مسئولان جدي تر به سينماي كودك نگاه كنند

برگزاري جشنواره فيلم كودك براي سينماي ما غنيمت است كه با نگاه جدي تر از طرف مسئولان بايد دنبال شود.

سيروس حسن پور كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: امروز در آستانه برگزاري بيست و ششمين دوره جشنواره فيلم كودك هستيم كه به اعتقاد من برگزاري اين جشنواره غنيمت است.
وي ادامه داد: نگاه و ارزيابي مثبتي نسبت به جشنواره كودك دارم گرچه اين جشنواره به لحاظ كمي و كيفي گاهي افت و خيزهاي بسياري داشته است.
كارگردان فيلم سينمايي "مرواريد" تصريح كرد: بايد شرايطي فراهم شود تا چرخه اكران و توليد سينماي كودك رونق بگيرد متاسفانه ما امروز سينماي كودك نداريم.
وي تصريح كرد: مديريت كلان سينما بايد يك بازنگري نسبت به اوضاع و احوال سينماي كودك داشته باشد.
حسن پور تاكيد كرد: اگر حوزه هاي مختلفي چون كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، تلوزيون و بنياد فارابي در كنار يكديگر قرار بگيرد و با همديگر تعامل داشته باشند توانايي برداشتن گام هايي در زمينه سينماي كودك را داريم.
وي افزود: به طور مثال آموزش و پرورش كه به طور مستقيم و دائم با دانش آموزان در ارتباط است مي‌تواند از آن ها سفارش بگيرد و در نهايت به قشر فيلمساز ارائه دهد.
اين كارگردان گفت: مسئولان قدري جدي تر به سينماي كودك نگاه كنند زيرا هنوز اين سينما در توليد و اكران مهجور و ناكام مانده است.
حسن پور در پاسخ به اينكه چرا فيلمسازان كمتر در حوزه كودك فعاليت مي كنند، اظهار داشت: خستگي بيش از حد عده اي از كارگردانان و همچنين عدم توجه به اكران فيلم هاي اين سينما باعث شده تا كارگردانان كم تر تمايل به فعاليت در زمينه كودك داشته باشند. واقعيت اين است كه هنرمندان نيز حق دارند انتخاب كنند.
وي افزود: امرار معاش براي سازندگاني كه در سينماي كودك فيلم مي سازند و شرايط اكران برايشان فراهم نمي شود بسيار مشكل است.
گفتني است، حسن پور با فيلم سينمايي "مرواريد" در بيست و ششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان در بخش مسابقه و بين الملل حضور پيدا خواهد كرد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.