سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

کاهش 70 درصدی رطوبت هوا در خوزستان

پس از آنکه امروز میزان رطوبت هوا در استان به مرز95 درصد رسید، مدیر کل هواشناسی خوزستان از کاهش 70 درصدی رطوبت در برخی از شهرهای خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛مسعود دهملایی در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: در حال حاضر میزان رطوبت نسبی که از صبح امروز در شهرهای خوزستان به ویژه شهرهای جنوبی خوزستان افزایش چشم‌گیری داشته بود به شدت کاهش یافته است و این کاهش در برخی از شهرها تا 70 درصد بوده است.

وی با اشاره به دلیل این پدیده گفت: در شرایط کنونی جریانات در خوزستان جنوبی است و به این دلیل توزیع رطوبت در خوزستان انجام می‌شود و شهرهای استان اصطلاحا هوایی شرجی را تجربه می‌کنند.

دهملایی خاطر نشان کرد: به دلیل شدت گرما در ظهر و عصر امروز میزان رطوبت در هوای استان کاهش یافته و در شرایط کنونی شاهد هوایی مطبوع در استان خوزستان هستیم.

مدیر کل هواشناسی خوزستان افزود: رطوبت در هوای استان خوزستان تا اواخر این هفته توزیع می‌شود و برای اظهار نظر برای شرایط جوی در هفته آینده باید منتظر نقشه‌های پیشیابی اواخر هفته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خوزستان در سال‌جاری تابستانی گرم و طولانی را طی کرده است، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که در روزهای فصل پاییز هستیم هنوز در خوزستان هوای شرجی حاکم است و این تنها به دلیل این است که هنوز جریانات هوا در خوزستان با تغییر فصل تغییر نکرده است.
شهرستان اهواز دمای 36 درجه سانتیگراد و رطوبت 78 درصد را تجربه کرد./ب
برچسب ها: کاهش ، رطوبت ، هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.