سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسن علي اكبري:

توليد تله فيلم تاثير مثبتي در رشد سينماي ايران دارد

تداوم توليد تله فيلم ها به عنوان محصولاتي بسيار مثبت براي سينماي ايران بايد فرهنگ سازي شود.

محسن علي اكبري، تهيه كننده سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: وجود شبكه هاي نمايش خانگي و تداوم فعاليت آن ها تاثيري مثبت و سازنده دارد.
وي تاكيد كرد: حضور 120 شبكه متعدد تلويزيوني و ماهواره اي و پخش برنامه هاي غير اخلاقي از سوي آن ها، با هدف از بين بردن بنيان ديني خانواده ها صورت مي‌گيرد و با نفوذ در ذهن جوانان و ايجاد سردرگمي در بين آنان سعي دارند كه آن ها را به سوي پوچي و گمراهي ببرند.
وي در ادامه افزود: همچنين تبعيت از نوع رفتارها و فرهنگ هاي غربي با هدف از بين بردن هر آنچه كه در ادبيات غني ايران اسلامي وجود دارد، صورت مي گيرد. از جمله مفاخري مانند حافظ و مولانا كه آثارشان در تمام جهان استفاده  مي شود.
علي اكبري گفت: وجود تله فيلم ها توانايي تاثيرگذاري بسيار مثبتي براي پيشرفت سينماي ايران دارد و توليد تله فيلم هاي ايراني براي ايجاد اوقات فراغت در خانواده ها، بهتر از تماشاي شبكه هاي غربي و لس آنجلسي است.
او ادامه داد: ولي متاسفانه تاكنون حركت خوبي انجام نشده است و توليدات عرضه شده در تله فيلم ها گاهي بدتر از فيلم هاي هاليوودي ظاهر مي شود و در رشد سينماي ايران تاثير منفي دارد.
وي همچنين در خصوص تفاوت فيلم هاي سينمايي با توليدات عرضه شده در شبكه هاي نمايش خانگي افزود: شبكه هاي نمايش خانگي ژانري به نام تله فيلم دارد ولي به اشتباه به نام شبكه نمايش خانگي از آن اسم برده مي‌شود.
علي اكبري ادامه داد: اين ژانر همچنين در بيشتر كشورهاي جهان وجود دارد و پس از توليد در فروشگاه هاي محصولات فرهنگي عرضه مي شود ولي اخيرا در كشور ما و بيشتر سوپرماركت ها تحت عنوان فيلم سينمايي عرضه مي شود كه در اين زمينه بايد فرهنگ سازي صورت بگيرد.
تهيه كننده فيلم "كتاب قانون" تاكيد كرد: بستر اين محصولات تله است و به صورت فيلم هاي ارزان قيمت و صرفاً براي سرگرمي خانواده ها و جوانان توليد مي شود. ولي اخيرا آنقدر محصولات كم كيفيت تري عرضه مي شود كه مخاطبين آن ها افت كرده اند.
وي همچنين در خصوص علت حجم توليدات انبوه ژانر كمدي در تله فيلم ها گفت: هر ژانري كه باعث ايجاد شادي و سرگرمي در خانواده ها شود لازم است و به نظر من بدليل استفاده از سينما براي توليد ژانر كمدي و به جهت ايجاد نشاط و سرگرمي در جامعه اين ژانر نبايد در حجم كمي عرضه شود.
وي تاكيد كرد: توليد ژانر كمدي باعث مي شود كه مردم تورم و مشكلات زندگي را كمتر حس كنند و در نتيجه تاثير مثبتي را در عرصه اقتصاد، سياست و ساير عرصه ها به همراه دارد.
محسن علي اكبري همچنين در خصوص دليل كاهش حجم مخاطبين به دليل گراني بليط سينما باشد زيرا مردم از فيلم سينمايي "كلاه قرمزي و بچه ننه" استقبال خوبي را نشان دادند در نتيجه فيلم سازي با كيفيت بالا رفتن مردم به سينما را موجب مي شود.
وي ادامه داد: ولي فيلم هايي كه بيشتر غم و قصه در آن ها به چشم مي‌خورد از استقبال زيادي برخوردار نمي شوند و براي مثال فيلم كتاب قانون كه از توليدات ما بود مورد استقبال و رضايت خوب مخاطبين قرار گرفت.
وي همچنين در خصوص اينكه آيا توليد اين نوع محصولات مي‌تواند فرصت مجددي براي فروش فيلم ها و جبران خسارت هاي مالي تهيه كننده باشد، عنوان كرد: به طور حتم پخش ويدئوهاي تله فيلم تاثير مثبتي را به همراه دارد كه حتي در سينماي هاليوود هم به همين صورت است.
وي در رابطه با اينكه آيا سود نهايي بيشتر از آن تهيه كننده و يا مديران شبكه هاي نمايش خانگي مي شود، اظهار كرد: سود در اصل اهميتي ندارد و بيشتر تداوم اين روند مهم است كه بايد براي رشد سينماي كشور هزينه شود.
علي اكبري همچنين در خصوص علت پخش بدون اجازه فيلم هاي سينمايي ايراني در شبكه هاي ماهواره تصريح كرد: اين امر برخلاف قوانين بين المللي است زيرا برخي از اين شبكه ها به دليل نداشتن ثبت قانوني و رسميت غير مجاز هستند.
او ادامه داد: ولي اگر محصولات سينمايي با اجازه تهيه كننده و در شبكه هاي بنامي مانند ARD VOX و يا ZDF پخش شوند به جهت گسترش فرهنگ ايراني و اسلامي در دنياي غرب مانعي ندارد.
وي در خصوص تماشاي فيلم هاي سينمايي كپي شده از سوي برخي از افراد به سبب نداشتن هزينه مالي براي تهيه فيلم ها عنوان كرد: اگر فردي در واقع به دليل نداشتن هزينه مالي براي خريد فيلم و يا تهيه بليط سينما به كپي آثار بپردازد از نظر من اشكالي ندارد كه آن را تماشا كند ولي ما بايد با كمك به يكديگر از هم حمايت كنيم اين مربوط به تمامي حرفه هاي جامعه مي شود ولي توقع ما از همه خريداري محصولاتمان از راه مجاز است./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.