سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غول‌های زمینی و هوایی آمریکا به خط قرمز رسیدند

غول خرده فروشی آمریکا با یک و نیم میلیون کارمند، بزرگترین کارفرمای خصوصی در آمریکا محسوب می شود. کارفرمایی که قیمت پایین کالاهای خود را به بهای دستمرد کمتر کارمندان و مقاومت در برابر تشکیل اتحادیه کارگری تامین می کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بیکاری و ورشکستگی کابوس امروز کارگران و شرکت های بزرگ در امریکاست و  هر روز اخباری درباره تحقق این کابوس به خاطر بحران اقتصادی منتشر می شود. هم اکنون نیز شرکت فروشگاههای والمارت با بیش از هزاران شعبه و شعار "قیمت های پایین تر" که از مهمترین بازیگران در بازار کار آمریکا محسوب می شود، با بحران نارضایتی کارگران مواجه شده است.

والمارت غولی بین المللی است که در 28 کشور جهان شعبه داشته و ده هزار فروشگاه و دو نیم میلیون نفر در استخدام خود دارد.

اکثر کارکنان والمارت در دنیا اتحادیه کارگری تشکیل داده اند، اما در آمریکا قضیه فرق می کند چراکه اتحادیه های کارگری سالهاست بی هیچ موفقیتی سعی در ایجاد تشکلی از کارمندان والمارت دارند. این غول خرده فروشی با یک و نیم میلیون کارمند، بزرگترین کارفرمای خصوصی در آمریکا محسوب می شود. کارفرمایی که قیمت پایین کالاهای خود را به بهای دستمرد کمتر کارمندان و مقاومت در برابر تشکیل اتحادیه کارگری تامین می کند.

کارمندان والمارت عهد بسته اند که اعتراض خود را ادامه داده و هفته آینده مقابل دفتر مرکزی والمارت، در زمان نشست سالانه مسئولین شرکت و تحلیلگران اقتصادی، تجمع اعتراضی تشکیل دهند تا حق خود را از این شرکت بگیرند.

از سوی دیگر شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز نیز از قصد این شرکت برای اخراج صدها نفر از کارکنانش خبر داده است. این شرکت امریکایی قصد دارد دست کم 450 نفر از کارکنان خود را تا ماه نوامبر اخراج کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.